Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Visio.M на eCarTec: Двуместен електромобил със 160 км пробег

21.10.2014 14:44
Туит

Проектът е финансиран от федералното правителство със 7,1 милиона евро

Изследователският консорциум Visio.M представи на изложението eCarTec в Мюнхен електрическия автомобил Visio.M. Двуместният електромобил предлага на достъпна цена безопасност, комфорт и солиден пробег.

Съвместният проект Visio.M, над който работиха рамо до рамо изследователи от Техническия университет в Мюнхен, заедно с производствени експерти, включваше конструирането на всекидневен, евтин и безопасен електрически автомобил. Проектът е финансиран от федералното правителство със 7,1 милиона евро. Резултатът на проекта е представеният от учените в Мюнхен Visio.M.

160 км пробег има Visio.M

Visio.M е дълъг 3,60 м, широк без огледала - 1.55 м и е висок 1,30 м. Двуместният модел разполага с междуосие от 2100 мм и е обут в гуми с размер 115/70 R 16. Купето на Visio.M се състои от подсилена с карбон пластмаса, а в предната и задната част, както и в ръбовете на покрива, е интегриран алуминий. Всички стъкла са направени от поликарбонат. Без батерията Visio.M тежи само 450 кг. Коефициентът на съпротивление трябва да бъде 0,24.

Visio.M се задвижва от 15 кВт електромотор, разположен в задната част, който позволява максимална скорост от 120 км/ч.. Задвижващата енергия се осигурява от 13,5 кВтч литиево-йонна батерия, разположена зад седалките. Едно зареждане на батерията позволява пробег от 160 км. Тежащият 85 кг батериен блок може да бъде презареден в рамките от 3 до 4 часа във всеки обикновен контакт.

Visio.M с пълна гама системи за сигурност

И по отношение на безопасността Visio.M има какво да предложи. Посредством 360 ° покритие на обкръжаваща Visio.M среда с помощта на радарни сензори и камери,  за ранно диагностициране на критични ситуации на пътя или заплашваща катастрофа,  своевременно ще бъдат активирани системите за защита на пътниците. Във вратите и в броните са монтирани въздушни възглавници от нов тип, предпазващи при страничен удар. Една разширена система на предпазните колани, издърпва пътниците заедно със седалката към центъра на автомобила, далеч от опасната зона. Разположената между пътниците спомагателна въздушна възглавница осигурява допълнителна сигурност.

Учените са обединили командните уреди във Visio.M в един тъчпад с функция за изчистване. Системата е базирана на отворена софтуерна структура, която може лесно да се допълва и да включва нови елементи. Visio.M се климатизира посредством  електротермични конвертори. При необходимо отопление се включва горелка, захранвана от етанол.

Visio.M все още е пилотен автомобил, но учените се надяват, че общите разходи при серийното производство ще бъдат под тези на подобен бензинов автомобил.

Към изследователския консорциум Visio.M се числят още Daimler, BMW, Техническият университет в Мюнхен, Autoliv, Conti, Federal Highway Research институт, Autoliv, Conti, BASt, Texas Instruments, TÜV Süd, Siemens и Amtek

Коментари
comments powered by Disqus