Дори и Естебан Окон влиза в плановете на германците
След като Нико Розберг обяви, че слага точка на състезателната си кариера, Mercedes изненадващо остана с едно свободно място за сезон 2017. Водещите състезатели отдавна подписаха договори за следващата година, но не е изключено да се стигне до разтрогването на един от тях заради примамливата позиция.
Три са вариантите за действие пред Тото Волф и неговия екип. Най-логичният от тях е номинирането на млад състезател. Паскал Верлайн е от програмата на Mercedes и може във всеки момент да се присъедини към отбора, като дори и Естебан Окон е опция, въпреки че наскоро подписа дългосрочен договор с Force India.
“Три са посоките, в които можем да поемем”, коментира Волф за Gazzetta dello Sport. „Първият вариант е за водещ състезател и втори пилот като Ferrari по времето на Шумахер и Маса. Може да подпишем с някого, който ще ни гарантира точки в шампионата на конструкторите.”
„Втората опция е да използваме пилот от младежката програма. Окон или Верлайн. Все пак и другите отбори дадоха шанс на момчета като Верстапен и Вандоорн.”
„Третият вариант е да преследваме топ пилот”, допълва Волф, но е категоричен, че това е най-малко вероятната възможност.
„Не е моя работа да се меся във вътрешните работи на Ferrari, а и честно казано не знам дали Себастиан (Фетел) въобще има желание да кара за нас. А какво ще прави Ferrari или McLaren без Фетел или Алонсо през декември? Или Williams без Ботас? Третият вариант, както споменах, е най-малко вероятен.”
Съществува и четвърта опция за Mercedes. Дженсън Бътън обяви, че слага точка на кариерата си, но бе видно, че причината за това е липсата на свободно пилотско място в McLaren, а не желанието му да се оттегли. Британецът е работил с екипа от Бракли, когато спечели шампионската си титла с BrawnGP, а същевременно е бил съотборник с Люис Хамилтън в McLaren.
Ozzy
Най лошия вариант е да наемат някой ибрикчия на Черния.