Австриецът е категоричен, че част от отборите се възползват от сивата зона в правилника
ФИА публикува поредната си техническа директива преди състезателния уикенд в Австрия, която засяга огъващите се подове. Тя ще влезе в сила от Гран при на Белгия през август, макар че първоначално трябваше да се прилага за предстоящата надпревара на „Пол Рикард“.
Част от отборите използват сивата зона в правилника и са проектирали по такъв начин пода на своя автомобил, че той се огъва при движение с висока скорост, за да предпази „планката“ от износване. Това позволява по-ниско окачване и по-ефективна работа на пода заради граунд ефекта, което автоматично води до по-високи нива на притискане и по-добро поведение в бързите завои.
Според босът на Mercedes Тото Волф това е в разрез с правилника и решението на ФИА да промени начина, по който прави замерванията си на „планката“, е правилното.
„Някой от тимовете имат планки, който буквално изчезват, когато автомобилът докосне асфалта“, коментира Волф пред RacingNews365.
“Посредством тях определяме какво е износването (износването на планката се използва като маркер за това колко ниско е настроено окачването и не позволява на отборите да са прекомерно агресивни в настройките си). Ако планката изведнъж буквално изчезне в самия под, това определено е в разрез с правилника.“
„После стигаме до втория проблем – ако самата планка се огъва или просто се измества повече от зададения в правилника толеранс.“
„Мисля, че първият сценарий няма да може да се прилага за „Спа“, докато вторият ще бъде елиминиран с правилника за следващата година“, допълва Волф.
В момента планката се проверява на три места, като допустимото отклонение при натиск е 2 мм. За „Спа“ ще бъдат въведени по-стриктни тестове – както на огъването, така и на износването по време на състезание.
Новата техническа директива може да не доведе до преки ползи за отбора на Mercedes. Наскоро Макс Верстапен коментира, че няма представа защо германците са най-гръмогласни в тази посока, след като деформацията на пода при тях е най-видима.