Автобусът е снабден с електрически двигател, три вида сензори, навигационна система
Компанията Volgabus представи първия прототип на руски безпилотен. Превозното средство е разчетено за шест пътници. Премиерата на новия модел ще се състои по време на форума на стратегически инициативи в Москва.
Автобусът е снабден с електрически двигател, три вида сензори, навигационна система и ориентация. Както съобщава пресслужба на Volgabus, движението се извършва с помощта на софтуер за автономно управление, способен в реално време да анализира пътната ситуация.
Освен това Volgabus показа безпилотна платформа, наречена "MatrЁshka". Предвижда се това модулно шаси ще бъде използвано за създаване на модели за различни цели: пътнически, товарни и лекотоварни автомобили. Компанията подчертава, че "MatrЁshka" е в състояние да доставя стоки, да действа като туроператор или като корпоративен транспорт, да служи като мобилни офиси.
По-рано беше съобщено, че Volgabus очаква да получи държавна помощ, но засега, както каза представителят на Volgabus Кирил Урванцев, тя инвестира собствени пари и не се вписва в изискванията на правителството. Например, броят на служителите. Въпреки това компанията вече е създала свой собствен изследователски център.
Научно-изследователският център "Бакулин Моторс Груп ", който е собственик на търговската марка Volgabus, ще започне работа в Сколково през 2017 г. и ще се занимава с научни изследвания в областта на роботиката, както и разработването на системи за контрол на трафика, решения в областта на системите за кибер-сигурността и навигацията. В началния етап на технологичния център ще работят 30 служители, а през 2018 г. броят на експертите вече ще достигне100.
Видеото от Сколково доказва, че совалката е в състояние да пътува по зададен маршрут. За цялата своя история компанията Volgabus (от 1993 г.) е произвела повече от 5000 традиционни автобуса с имена CityRithm, Elton, и Serpentine, задвижвани на дизел и газ. В град Волжски работят 550 служители. Може би те ще се справят с електрическия автобус.