По този начин отрекоха слуховете за пенсионирането на ретро модела през 2018
Клаус Бишоф, главен дизайнер на Volkswagen, в разговор с журналисти даде да се разбере, че моделът Beetle остава неразделна част от марката, като по този начин отрече слуховете за пенсионирането на ретро модела през 2018. Бишоф потвърди: „Ние работим за превръщането на Beetle в електрически модел, какъвто е концептът E-Bugster, и това е трудна борба”.
Електрическият прототип E-Bugster, показан през януари 2012 г. в Детройт, е оборудван с двигател с капацитет от 85 кВт (115 к.с.) и литиево-йонна батерия с 28 кВтч. Без допълнително зарежда автономният пробег е малко несериозен спрямо днешните мерни единици - 177 км. Да, и ускорението до 96,5 км/ч за 10,9 сек също не удовлетворява.
На автомобилното изложение в Пекин 2012 г. демонстрационният автомобил E-Bugster бе показан като кабриолет със сгъваем твърд покрив. Така той стана малко по-дълъг и по-нисък от затворената версия, но в техническо отношение го повтаря. Пълното експресно зареждане на батерията отнема 35 минути.
Предполага се, че Beetle 2020 г. ще премине върху платформата MEB, която бе представена на прототипа Budd-e и най-новия I.D. Buzz. Тази стъпка съответства на обещанията на VW Group, че през следващите осем години ще покаже 30 нови електрически автомобила. Що се отнася до актуалния Beetle, продажбите му в САЩ продължават да спадат: през 2013 г. бяха продадени 43 134 коли, а през 2016 г. - почти три пъти по-малко - 15 667 единици.