Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volkswagen: Golf празнува 40 години

04.04.2014 12:13
Туит

Golf, компактният модел на Volkswagen, чества през пролетта на 2014 40 години от началото на своята кариера с повече над 30 милиона продадени екземпляра

Година след юбилея на Passat, сега ред е на Golf да чества своите 40 години. Първият екземпляр напуска производствения конвейер на 29 март 1974, а сам по сeбе си автомобилът бележи началото на нова епоха в историята на компанията от Волфсбург. Всъщност целта тогава е да бъде сменена всеизвестната костенурка/калинка и да наложи нови по-модерни технически решения, като например  предно разположен напречен двигател и задвижване на предните колела.

Със симпатичен и иновативен дизайн на Джуджаро, практично вътрешно пространство, Golf бързо печели пазарни успехи и надминава над 1 милион продадени единици още в края на 1976. Volkswagen бързо търси възможност да разшири полето на действие на своя модел с дизеловите версии (1976) и турбодизела (1982), непознати до момента в този сегмент, както и версиите за удоволствие с GTI (1976) и кабриолета (1979). По-късно този два модела се превръщат в икони, Golf кабриолет става най-продаваният открит модел на света.

Оттогава до днес компактният автомобил не спира да се развива, като постига по-голямо вътрешно пространство, комфорт, сигурност и функционалност със седмата си генерация, смятана за пример за подражание. Като всеки път еволюира по отношение на неговата привлекателност, моделът запазва през десетилетията своята характерта линия, като справедливо  получава солидна репутация. Той предлага най-комплексната оферта на пазара, с бензинови и дизелови  мотори с мощност от 85 до300 конски сили, както и версии комби, кабриолет, електрически и в най-скоро време - хибрид.

Трябва да отбележим, че независимо от респектиращата си история, Golf  не е доайен в своята категория. Honda Civic е създаден две години преди него, като първото му поколение се появява през 1972. Но е истина, че и двата модела играят на едно и също игрище, в началото японецът е по-слабичък спрямо немеца по отношение на габаритите - с 3,54 м дължина на Civic срещу 3,70 м на Golf. През годините на своята достолепна кариера германската икона е пораснала с цели 56 см и с 400 кг…

Коментари
comments powered by Disqus