VW ще започне производство на SUV вариант на ID.3. С него концернът от Волфсбург иска да се включи в бързо разрастващия се пазар на малки електрически кросоувъри.
Тази новина потвърди главният изпълнителен директор Томас Шефер пред британското издание Autocar. Те работят "на пълни обороти по разработването на компактен SUV, базиран на ID.3", каза шефът на VW. ID.3 като SUV/кросоувър трябва да "изглежда драстично променен", но все пак да се основава на модулната платформа за електромобили (MEB) на марката.В средите на VW се чуват критики към актуалната дизайнерска линия на ID., а автомобилният производител обмисля евентуално връщане към конвенционалния дизайн на VW. В хода на преструктурирането шефът на Porsche Design Михаел Мауер вече беше назначен за шеф на корпоративния дизайн на VW Group. Андреас Минт поема управлението на дизайна на VW от Йозеф Кабан. Минт идва от Bentley. Все още е под въпрос дали ID.3 ще се продава като ID.3 X, защото в момента VW обмисля промяна на номенклатурата при моделите си.
Според статия във вестник Handelsblatt в края на януари 2023 г. във Volkswagen са решили да произвеждат модела в Северна Америка. От средата на десетилетието ID.3 X ще слиза от производствената линия или в главния американски завод в Чатануга, или в Пуебла, Мексико. Говорител на фирмата е потвърдил плановете пред вестника.
Серийният ID.3 скоро ще получи фейслифт
След първоначалното излизане на пазара вече е време за фейслифт за ID.3. „Слушахме внимателно общността и ще направим видим скок по отношение на качеството, материалите и системата за стабилност. Така че: разбрахме и ще доставим желаните промени в най-кратки срокове“, каза Шефер пред auto motor und sport.
В момента Volkswagen има кросоувър/SUV в лицето на малко по-големия ID.4 и SUV купе с ID.5 в своята гама, но планира десет нови електрически автомобила до 2026 г., включително фейслифт на настоящите модели. Според Шефер по този начин компанията ще разполага с най-широкото електрическо портфолио в автомобилната индустрия. В допълнение към новия VW ID.3 SUV, Volkswagen ще разполага и с електрически вариант на Passat във формата на седан и комби с ID.6 и ID.7. Освен това следват и два модела (ID.1 и ID.2) в сегмента на малките автомобили, които трябва да струват до 25 000 евро.
Платформата MEB трябва да направи „значителни крачки“ по отношение на пробег, мощност и функционалности, докато не бъде заменена от платформата SSP по-късно през десетилетието. По принцип според изпълнителния директор VW ще трябва да се сбогува със „старите навици“ при продуктовата си гама и да се фокусира върху основните модели, с цел да се „опрости продуктовата гама през следващите десет години“. Това също така означава, че добре познатите модели с ДВГ ще бъдат премахнати или ще се предлагат със значително по-малко опции за оборудване. Шефер каза: „Във всеки сегмент, в който се състезаваме, ние искаме да се придържаме към количественото мото: Правете по-малко, но го правете правилно.“