По предварителни пазарни прогнози на VW, немският автомобилен производител може да задмине японския си конкурент по отношение на продажбите в световен мащаб през първото четиримесечие на 2009 г. Това е възможно благодарение засиленото търсене на основните за компанията пазари и спадa, който отчита Toyota.
VW със своите 9 марки автомобили и камиони (в това число Audi, Skoda, Seat и Scania), си постави за цел да задмине Toyota и GM като световен номер 1 до 2018 г. – цел, която беше приета доста скептично сред автомобилните анализатори.Задълбочаващата се рецесия и кредитната криза удариха жестоко основните за Toyota пазари – продажбите в САЩ се сринаха с 38%, а в Япония с 24% за периода януари - март.
От своя страна VW се възползва от стимулиращите планове на правителството, които доведоха до ръст на продажбите в Китай, Германия и Бразилия (които обхващат 44% от продажбите на компанията през миналата година) и позволиха на немския автомобилен производител да изпревари Toyota или поне да се приближи много близо до нея.
“Volkswagen е голям конкурент на Toyota”, твърди Кожи Ендо, автомобилен анализатор към Credit Suisse в Токио.”Audi e силен, VW е силен и се възползва много добре от ниския си клас автомобили”.
Коко
В моменти като сегашния консервативната политика се отплаща. А Тойота, която кроеше грандиозни планове, се чуди как да си ограничи загубите