Двулитровият бензинов двигател на обновения модел постига почти дизелов разход
Volkswagen Passat е най-успешният модел от среден клас в световен мащаб, от който вече са продадени над 30 милиона автомобила. Едва ли е необходимо да припомняме, че през годините този автомобил се превърна в еталон за своя сегмент по отношение на редица параметри от ключова важност.
По-модерна визия
Миналата година Volkswagen подложи Passat на мащабна модернизация, като премиерата на обновения автомобил у нас се състоя на Автомобилен салон София 2019 през октомври. Външните промени са внимателно премислени - специалистите на Volkswagen са акцентирали и прецизирали допълнително дизайна на Passat. Предната и задната броня, радиаторната решетка и логото на Passat (вече разположено централно отзад), се отличават с ново оформление. Наред с това, новите LED фарове, LED дневните светлини, LED фаровете за мъгла и задните светлини с LED елементи осигуряват характерен, запомнящ се светлинен профил на новия модел. Цветовете на външното лаково покритие Lapiz Blue, Bottle Green и Sea Shell Gold също са нови за Passat, а гамата на колелата е разширена с четири нови варианта 17, 18 и 19-цолови алуминиеви джанти. В резултат на всички тези новости моделът има по-свеж и авторитетен вид, и същевременно остава верен на своя характер.
Още повече технологии
Благодарение на новото поколение инфотейнмънт системи (MIB3), при желание новият модел на Volkswagen може да бъде постоянно онлайн и да предостави изцяло нови функции и услуги на водача и неговите спътници. Новите асистиращи системи като Travel Assist повишават равнището на безопасността и комфорта и превръщат новия модел в първия Passat, способен да се движи със скорост до 210 км/ч в режим на в частично асистиран режим на шофиране. Дигиталното приборно табло зад волана предлага различни изгледи в зависимост от вкуса и потребностите на водача, а логиката в управлението на функциите съчетава модерни решения с класическата за марката интуитивна ергономия. Както подобава за един Passat, вътрешното пространство предлага много простор и удобство, а предлаганите като опция седалка за водача ergoComfort превръща дори дългите преходи в своеобразно удоволствие.
Уверен и ефективен на пътя
Както и досега, Passat по впечатляващ начин успява да съчетае хармоничния комфорт на окачването с добра управляемост и безупречна стабилност на пътя. Нивото на акустичен комфорт е достойно да се сравнява с представителите на значително по-високи ценови сегменти.
Особено силно впечатлени останахме от представянето на двигателя 2.0 TSI със 190 конски сили. Цената на Passat с този задвижващ агрегат е средно с около 6000 лева по-ниска в сравнение с варианта 2.0 TDI с идентична мощност и също с предно предаване. Освен с култивирания си ход, енергичното ускорение и солидната тяга, бензиновият мотор успява да изненада с разход, който спокойно бихме могли да определим като "дизелов" - при икономично шофиране по отсечка, която по профил силно се доближава до така наречения нормиран маршрут за икономично шофиране на auto motor und sport Германия, Passat 2.0 TSI отчете направо невероятните 4,5 на сто. Още по-впечатляващото е, че дори при абсолютно стандартен маниер на шофиране при смесен цикъл, включващ множество изпреварвания, доста динамично шофиране по завои и около 170 километра по магистрала, средният разход след целия се равняваше на едва малко над шест литра на сто километра - за бензинов автомобил с подобни размери и тегло това е изключително респектиращо постижение. Иначе за хора, които шофират наистина много, дизелите от серията TDI несъмнено си остават смислено предложение както от гледна точка на още по-ниския си разход, така и заради големия си въртящ момент.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
С модерни асистиращи и инфо-развлекателни технологии, изобилие от вътрешен простор, стилен дизайн, отличен комфорт, богат избор от ефективни задвижващи агрегати и разумни цени, Passat съвсем заслужено продължава да бъде сред водачите в своя сегмент от пазара.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов, Божан Бошнаков