Пазарният дял на дизеловите коли във Великобритания ще паднат, казва шефът на VW UK
Volkswagen прогнозира, че пазарният дял на дизеловите автомобили в Обединеното кралство ще падне с около30%, докато новите регистрации на моделите, задвижвани с други гориво, ще продължават да поддържат стабилни нива.
"Процентът на дизелите ще се понижи. Това вече се случва. Първо ще бъдат засегнати малките автомобили ", каза шефът на VW Group UK Пол Уилис, говорейки за бъдещето на автомобила на срещата на върха, организирана от The Financial Times.
Уилис предвижда спад от 30% на продажбите на дизелови автомобили на Острова и заяви, че "може би" той да стане дори по-голям от 40%. Той не представи обаче график за спада. Ако пазарът на дизелови коли падне до 30%, той ще се върне обратно до нивата от 2005 г. – или 11-годишно съкращаване.
Ако пък намаляването достигне 40%, то пазарът ще се върне към нивата от 2007 г.
Пазарният дял на дизеловите превозни средства на Обединеното кралство в момента е 55% - най-голямото увеличение, след като правителствата на лейбъристите Блеър / Браун започна стимулиране на дизеловите автомобили през 1999 г. като част от ангажимента на Великобритания за намаляване на емисиите на CO2. Тогава дизеловият пазар държеше едва 14% от общите продажби на Острова.
Спадът се определя от два основни фактора: нарастващо осъзнаване на здравословните проблеми, свързани с лошото качество на въздуха, и дизеловата афера , която бе предизвикана от фалшивите показатели на разхода на гориво на производителите и тяхната истинност остана под въпрос.
Междувременно бензинови хибриди и електрически автомобили започват да запълват тази пропаст.
Според Ричард Брус, шеф на правителствената Служба за автомобили с ниски емисии, която разполага с 400 милиона паунда за стимулиране на автомобили с вредни емисии 75 г/км, продажбите ще продължат да вървят нагоре . Брус заяви: "Продажбите на електрически превозни средства във Великобритания през февруари бяха повече, отколкото целия пазар през 2011 г.".
Въпреки това Уилис прогнозира, че спадът на дизеловите продажби ще бъде спрян. "Дизелът ще продължи да играе важна роля на пазара за шофьорите, които имат нужда от гъвкавост", каза той.
Уилис също прогнозира, че спадът ще бъде спрян от нови, чисти дизелови двигатели. Това ще облекчи и натиска върху околната среда заедно с местните замърсители, като азотен диоксид и прахови частици.