Серийната версия на автомобила ще се появи на пазара през 2017 г.
Немската компания Volkswagen публикува ескизи на концепт, който се явява предвестник на новото поколение на Passat CC. Официалната премиера на прототипа ще се състои на автосалон в Женева. Серийната версия на автомобила ще се появи на пазара през 2017 г.
Както заявиха от концерна, концептът трябва да демонстрира дизайна на бъдещия автомобил. Той ще бъде построен върху платформата MQB, дължината на колата е увеличена със 100 милиметра.
Volkswagen участва на автомобилното изложение в Женева със студията Sport Coupé Concept GTE, което ще хвърли светлина на идващото CC. Едновременно с това моделът визуализира новия „прогресивен” дизайнерски език на VW.
VW Sport Coupé Concept GTE е по-дълъг отколкото CC
VW Sport Coupé Concept GTE с четири врати е показан чрез първите дизайнерски ескизи. Тесните фарове и радиаторната решетка са непрекъснати, капакът на двигателя е контуриран, огромни алуминиеви джанти надничат изпод арките на големите калници.
Кърмата с големия капак, изглежда внушителна. C-колоната е доста широка и страничната вдлъбнатина граничи с тесните задните светлини и с малкия спойлер. Целият VW Sport Coupé Concept GTE е дълъг 4,87 м и с това той е със 7 см по-дълъг от сегашния Volkswagen CC. Височината възлиза на 1,40 м (минус 2 см), широчиината е 1,86 (плюс 1 см).
350 к.с. е мощността на Sport Coupé
По отношение на задвижването абревиатурата "GTE" е определяща. Под предния капак на VW се простира плъгин хибридна система, състояща се от един V6 TSI и два електромотора. Те заедно генерират обща мощност над 300 к.с.. В чисто електро режим студията е с пробег от 50 км, а в комбинация с TSI показва разход от 2 литра гориво на 100 км. Техническата иновация на концептуалния автомобил е задвижването на четирите колела посредством електрически карданов вал.
Въпреки че липсват снимки от интериора на VW Sport Coupé Concept GTE, моделът запазва четирите индивидуални седалки и централната конзола. Вместо лостове и бутони, вътре има четири отделни екрана. Централният сензорен екран е разположен на арматурното табло, друг сензорен екран на централната конзола отпред. За да могат и седящите отзад пътници да се насладят на инфотейнмънт системата, те също разполагат със сензорни екрани, монтирани на гърбовете на предните седалки.
Volkswagen представи днешното поколение Passat на автосалона в Париж през септември миналата година. Популярният модел претърпя съществени изменения отвън, получи нови мотори и модификации.
Както и мнозинството от моделите на концерна Volkswagen, актуалното поколение Passat е изпълнено на модулната платформа MQB. Същата архитектура е в основата на новите Skoda Octavia, Volkswagen Golf, Seat Leon, Audi A3 и други модели. Благодарение на използването на алуминий в конструкцията на каросерията автомобилът е станал значително по-лек от предшественик – разликата в масата е от порядъка на 80–100 килограма.
Базовата Passat B8 е оборудвана с бензинов 1,4 TSI с мощност 125 конски сили. В бензиновата гама са представени 1,8 TSI (180 к.с.) и 2,0 TSI (220 к.с.). Най-мощният е 2,0-литровият турбо агрегат с 280 конски сили. Passat предлага и два дизелови мотора: 1,6 TDI със120 к. с. и нов 2,0-литров двигател с мощност 240 к.с. и максимален въртящ момент 500 Нм.