Концернът продаде 2,5 млн. коли и отбелязва ръст на новите регистрации с 0,8%
През първото тримесечие на 2016 Volkswagen Group се нареди на първо място в света по отношение на продадените нови автомобили, съобщава Bloomberg. През периода от януари до март т.г. VW Group продаде 2,5 милиона превозни средства и отбелязва ръст на новите регистрации с 0,8%. Немската компания изпревари Toyota, която е лидер на световния пазар през последните четири години. През първото тримесечие на 2016 г. японците реализираха 2,46 милиона автомобила, или спад в търсенето с 2,6%.
По този начин Volkswagen успя да покаже положителна динамика в търсенето, въпреки дизеловия скандал. Това се случва, според Bloomberg, благодарение на увеличението на търсенето в Китай – там реализациите на концерна през отчетния период скочиха с 6,4%. Освен това с 3,5% се увеличиха продажбите в източноевропейските пазари.
Toyota показа отрицателна тенденция в продажбите в резултат на експлозията в завода в Япония, а по-късно конвейерът бе спрян поради земетресението. В японската компания установиха, че вследствие на природните бедствия през 2016 г. ще бъдат произведени 80 хиляди автомобила по-малко от първоначално планираните.
Според официалните данни за 2015 Toyota е единственият производител, който бе в състояние да продаде повече от 10 милиона коли. Миналата година продажбите на Toyota в целия свят, включително и неговите дъщерни дружества Hino Motors Ltd и Daihatsu Motor Co., намаляха с 0,8%, до 10,15 милиона превозни средства. Продажбите на Volkswagen паднаха с 2%, до 9.9 милиона автомобила. General Motors Co. успя да увеличи броя на продадените автомобили с 0,2%, до 9.8 милиона единици.
Volkswagen държеше лидерската си позиция през първата половина на 2015 г., но производителят регистрира спад в продажбите, след като през септември избухна дизеловият скандал с вредните емисии.