Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volvo 750 коня vs. 750 тона и най-силният човек

12.04.2016 13:05
Туит

Товарният автомобил в теста - Volvo FH16, е снабден с I-Shift с предавки за бавен ход

Предизвикателството в „Volvo Trucks срещу 750 тона“ е потегляне от спряло положение и изминаване на 100 метра с товар, разпределен в 40 контейнера, натоварени в 20 ремаркета и образуващи композиция с дължина от 300 метра. Действието се развива на пристанището в Гьотеборг, а теглото на товара, включително и товарния автомобил - Volvo FH16, е 750 тона.

„I-Shift с предавки за бавен ход предлага тяга при потегляне, която няма равна на себе си за товарни автомобили серийно производство. Новите предавателни числа за бавен ход дават възможност за превозване на наистина тежки товари, за потегляне по труден терен, както и за шофиране със скорост от само 0,5 км/ч. За превозване на изключително тежки товари обикновено се използват специално произведени автомобили, а тук използваме Volvo FH16 със силова линия, която идва директно от завода“, казва Питър Хардин, продуктов мениджър за модели FM и FMX във Volvo Trucks.

Товарният автомобил в теста - Volvo FH16 е снабден с I-Shift с предавки за бавен ход и с най-здравите мостове от стандартната продуктова гама на Volvo Тrucks. Зад волана е Магнус Самуелсон, победител в състезанието „Най-силен мъж в света“ за 1998 г., а до него в кабината е и автомобилният журналист Брайън Уедърли. 

„Малко са нещата, които могат да се сравнят с чувството да ти отправят предизвикателство и победата над нечии физически ограничения. През годините съм се изправял пред множество трудности, но това теглене е най-тежкото от всички“, казва Магнус Самуелсон.

„Фактът, че Volvo Trucks са разработили автоматизирана трансмисия, с която може да се превозва брутно тегло на композицията от 325 тона, е впечатляващ. Но фактът, че един-единствен товарен автомобил серийно производство се справя с товар от 750 тона е наистина абсолютно изумителен. През 30-те години, в които работя като автомобилен журналист, никога не съм виждал подобно нещо“, казва Брайън Уедърли.

„Volvo Trucks срещу 750 тона“ е част от поредицата необикновени филми, с които Volvo Trucks представят технологичните иновации и изключителните възможности на своите камиони. Сред другите хитови филми на марката се откроява култовия „The Epic Split” с Жан-Клод Ван Дам, както и много, много други.

Спецификации на товарния автомобил

Volvo FH16 750 к.с. със стандартна конфигурация и най-здравите мостове от регулярната продуктова гама на Volvo.

Плочата под лафета е подсилена, за да издържи на натиска върху двигателния мост.

Как се справихме с предизвикателството

Преди изпитванието трябваше да бъдат взети всички мерки за безопасност. Връзките между 20-те ремаркета са щателно проверени, а налягането на въздуха във всичките 204 гуми е прецизно регулирано.

40 контейнера бяха натоварени по двойки, поставени един върху друг.

Общото тегло на товарния автомобил, ремаркетата и контейнерите надвишаваше 750 тона.

За да се получи достатъчно триене между гумите и пътната повърхност, над двигателните мостове беше поставен товар от 40 тона.

Товарният автомобил превози композицията на разстояние 100 метра.

Други начини за изразяване на 750 тона

57 товарни автомобила Volvo FH16

350 леки автомобила Volvo XC90

150 слона

4 самолета Боинг 747 Джъмбо Джет

Точно 4,5 вятърни турбини

Факти за I-Shift с предавки за бавен ход

I-Shift с предавки за бавен ход представлява по-нататъшното развитие на автоматизираната трансмисия I-Shift на Volvo Trucks.

Новата версия на I-Shift е разработена специално за осигуряване на отлична тяга при потегляне и за шофиране с изключително ниска скорост.

I-Shift с предавки за бавен ход дава възможност за шофиране със само 0,5-2 км/ч и може да се справи с потегляне от спряло положение с товар от 325 тона, което е уникално постижение при серийно произвежданите товарни автомобили с автоматизирана трансмисия.

Трансмисията се предлага с възможност за избор между директни и повишаващи предавки, с едно или две предавателни числа за бавен ход. В спецификацията може да се посочат и две допълнителни задни предавки за бавен ход.

Предавките за бавен ход са добавени към обикновена скоростна кутия I-Shift. Някои компоненти са изработени от материали с висока якост, за да се справят с високите натоварвания. Скоростната кутия е с 12 см по-дълга от обикновената I-Shift.

I-Shift с предавки за бавен ход се предлагат с 13- и 16-литровите двигатели на Volvo Trucks при Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH и Volvo FH16.

Факти за Брайън Уедърли

Брайън Уедърли е британски автомобилен журналист на свободна практика. Бивш главен редактор на Commercial Motor/Truck & Driver, както и член на журито на „Международен камион на годината“. Водещ е на уеб ТВ серията „Отчет на Брайън за товарния автомобил“ на Volvo Trucks.

Факти за Магнус Самуелсон

Магнум Самуелсон е единственият швед, печелил някога титлата „Най-силен мъж в света“ (Мароко, 1998 г.). Участва в множество шведски телевизионни програми и филми, но е отклонил покана за роля в блокбъстъра „Гладиатор“ през 2000 г.

 

Коментари
comments powered by Disqus