Volvo ще стартира продажбите на C30 DRIVe Electric по-късно тази есен. Автономният пробег на електромобила е до 150 км.
Представеният в Детройт модел, който е използван като база за развитието на C30 DRIVe Electric, е оборудван с електромотор, чиято мощност достига 82 кВт. Вероятно серийният модел разчита на аналогичния двигател, защото динамичните характеристики са идентични – ускорение от 0 до 100 км/ч за 10,5 секунди и максимална скорост от 130 км/ч. За съжаление в официалното съобщение за модела това не е упоменато изрично.
Монтираната в централния тунел литиево-йонната батерия (24 кВтч), която отговаря за захранването на електрическия силов тракт, тежи 280 кг и нейното зареждане от стандартната електрическа мрежа изисква приблизително 8 часа. При съответната инфраструктура и наличието на станция за зареждане с промишлен ток, този срок може да бъде скъсен значително.
Пробегът на C30 DRIVe Electric е сравнително скромен, а именно 150 км. Проучванията на Volvo обаче сочат, че 90% от потребителите в Европа се ограничават максимум до тази дистанция в рамките на ежедневните си пътувания. Ниските оперативни разходи са другият ключов фактор, защото според официалната информация за пробег от 100 км са нужни три евро.
На този етап шведите планират производството на приблизително 250 автомобила. Първият от тях ще бъде предоставен на енергийната компания Göteborg Energi.
„Отговорът на пазара е изключително добър”, обяснява Ленарт Стегланд, президент на Volvo Special Vehicles. „Ако търсенето остане толкова високо, разбира се, ще разширим производството.”