Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volvo C30 Electric: Три термосистеми

29.03.2011 10:54
Туит

Volvo гарантира 80-90 километра пробег на електрическия C30 при температури под -20 градуса. Електромобилът го постига с три отделни термосистеми.

C30 Electric, е оборудван с електромотор, чиято мощност достига 82 кВт и литиево-йонната батерия с капацитет от 24 кВт/ч. При стандартни условия тази комбинация гарантира пробег от 150 км, но напълно очаквано при екстремно ниски температури съответната стойност е приблизително с 40% по-ниска.

На този етап нито един производител не е дал конкретна информация за това какво се случва с електрическите автомобили при подобни условия. В последния видеоклип от Volvo обясняват, че C30 Electric няма проблеми със задвижването и при минус 33 градуса и че това е възможно благодарение на трите отделни термосистеми. Първата се грижи единствено за отопляването, съответно и охлаждането на купето, втората контролира температурния баланс на батерията, а третата – на електродвигателя и силовата електроника.

 

 

За да не изразходва ресурса на батерията, който и без друго е значително по-нисък при отрицателни температури, C30 Electric е оборудван със специален подгревател за климатичната система на купето, който работи на биоетанол. Резервоарът му побира 14,5 литра, а достигането на комфортна температура в салона отнема приблизително 3 минути. Няма как обаче да не отбележим компромиса, който шведите правят – електрически автомобил със система за отопление, която все пак разчита на процеса на изгаряне, макар и да работи на етанол.

„Водачът може да програмира и контролира изцяло климатичната система, така че да съответства на нуждите му при дадено пътуване“, обяснява Ленарт Стегланд, президент на Volvo Special Vehicles. „По подразбиране тя работи на етанол, когато е нужен максимално дълъг пробег. На къси разстояния обаче климатичната система може да се захранва и от батерията.“

Коментари
comments powered by Disqus