Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volvo C30 EV: Възпявам електрическото тяло

18.12.2009 09:12
Туит

Volvo ще представи официално електрическата версия на C30 на автомобилния салон в Детройт през януари. Шведите обявиха още през септември, че работят върху прототипа с нулеви нива на вредни емисии.

„Първият прототип ни помогна да определим основните технологични предизвикателства, такива като батерията и проблемите със сигурността”, обяснява Ленарт Стегланд, ръководител в отдела на Volvo за нестандартни автомобили. „Справихме се с тези предизвикателства, без да правим никакъв компромис с качествата на C30. Много съм щастлив от крайния резултат. Електрическият C30, който ще видите на щанда ни в Детройт, е един наистина готов продукт.”

За задвижването на електрическия C30 отговаря електромотор, чиято мощност достига 82 кВт. Благодарение на него спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 10,5 секунди, което е повече от прилично постижение за подобен тип автомобили. За сравнение ActiveE на BMW, който ви представихме вчера, се нуждае от 9. Максималната скорост на C30 е ограничена на 130 км/ч, а автономният пробег достига 150 км.

Монтираната в централния тунел литиево-йонната батерия (24 кВтч), която отговаря за захранването на електрическия силов тракт, тежи 280 кг и нейното зареждане от стандартната електрическа мрежа изисква приблизително 8 часа. При съответната инфраструктура и наличието на станция за зареждане с промишлен ток, този срок може да бъде скъсен значително.

През 2011 г. Volvo ще предостави на избрани клиенти най-малко 50 тестови екземпляра на електрическия C30. Шведите ще разчитат на тяхната обратна връзка в рамките на две години, за да подготвят следващото поколение електромобили.

Коментари
comments powered by Disqus