Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volvo GDTi: Нов двулитров двигател за S80, V70 и XC60

29.01.2010 09:28
Туит

Volvo представи новия двулитров GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) четирицилиндров двигател, който ще се предлага за моделите S80, V70 и XC60.

Благодарение на принудителното пълнене, директното впръскване и двойния разпределителен вал с променлив ход на клапаните GTDi предлага „уникална комбинация от нисък разход на гориво, ниски нива на вредни емисии и отлична динамика в целия работен диапазон“. За първи път инженерите от Volvo използват изпускателни колектори и корпус на турбосистемата, изработени от стоманена ламарина, а не от плътен метал.

„Ламарината е по-лека и по-компактна, а същевременно цялата система генерира по-малко топлина благодарение на допълнителния изолационен слой. Това позволява отделяните газове да са с по-висока температура, което прави процеса на изгаряне по-ефективен“, се казва в официалното изявление на шведите. Системата за принудително пълнене на новия двигател е съвместна разработка на Volvo Cars, Borg-Warner Turbo System и производителя на ламарина Benteler Automotive.

От Volvo не публикуват подробни технически характеристики на новия двулитров мотор, но обещават максимална мощност от 203 к.с. и 300 Нм въртящ момент, който с функцията Overboost може да поддържа за кратко 320. Средният разход на S80 с този мотор би трябвало да бъде около 8,3 литра за 100 километра пробег.

Според Магнус Джонсън, който ръководи отдела за развойна дейност на серийните продукти във Volvo Cars, новият GTDi е „четирицилиндров двигател, който има мощността на 2,5-литровия петцилиндров мотор, а същевременно е много по-ефективен от него... Една от основните причини за този резултат е нашата нова, патентована система за принудително пълнене, която е специално пригодена за малки високоефективни двигатели.“

GTDi ще се появи първоначално на пазарите в Югоизточна Азия, Холандия, Китай и Япония, комбиниран с шестстепенна механична кутия или шестстепенна автоматична с двоен съединител.

Коментари
comments powered by Disqus