Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volvo и Vattenfall: Хибрид на зарядно

02.06.2009 13:31
Туит

Шведският концерн Volvo и енергийната компания Vattenfall обединяват сили в създаването на хибриден автомобил до 2012 г., който ще може да се зарежда от външен източник.

Партньорството между Volvo и Vattenfall започва преди 2 години, като приоритетната цел е създаване на екологично чисти автомобили, но и отварянето на много нови работни места.

Двете компании планират използването на електрически мотор, чието захранване ще се осъществява от литиево-йонна батерия. Тя ще се зарежда за приблизително 5 часа директно от електрическата мрежа с напрежение 220 волта. Автомобилът ще бъде оборудван и със система за повторно използване на енергията, отделяна при спиране.

Plug-in хибридът на Volvo и Vattenfall е предназначен за изминаване на къси разстояния, при които не се налага използването на двигател с вътрешно горене. За по-дълги преходи (над 50 км), водачът ще разчита на високоефективен дизелов агрегат.

Въпреки високата екологична стойност на проекта, двете компании заявяват, че хибридният им автомобил ще бъде по-скъп от конвенционалните. Причина за това е високата цена на батериите, както и скъпоструващата разработка. Въпреки че в Швеция електроенергията е в пъти по-евтина от горивата, ще бъде трудно да бъдат привлечени повече клиенти, които да вложат повече средства в автомобил с електрозадвижване.

Двете компании се надяват, че търсенето на хибриди ще се увеличи през времето, когато трябва да започнат да продават готовия си продукт. Разходът от 3 евро на 100 км също е примамлив.

Vattenfall обещават, че хибридните автомобили ще могат да се зареждат с електричество, осигурено от екологично чисти източници на ток, като ветрогенератори.

Въпреки, че крайният срок е 2012 г.. още това лято двете компании ще покажат демонстративни хибридни модели, базирани на Volvo V70. Докато от Vattenfall се опитват да намерят най-бързия и ефикасен начин за презареждане с електричество, от Volvo ще наблегнат на по-икономични маниери на шофиране.
Коментари
comments powered by Disqus