Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volvo подготвя механичен KERS за серийните си автомобили

27.05.2011 15:12
Туит

Volvo ще си сътрудничи с SKF по разработката на нова система за намаляване на разхода, базирана на механичния KERS, който Williams подготвяше за автомобилите си във Формула 1, а впоследствие се озова в Porsche 911 GT3 R Hybrid.

Това е „леко, евтино и екологично решение, което прави четирицилиндровия двигател да работи като шестцилиндров, а същевременно намалява разхода до 20%“, гласи официалното съобщение на шведите. Тестовете на новата система започват тази есен, като за проекта компанията е получила 6,57 милиона крони (737 690 евро) от Шведската агенция по енергетика.

Volvo изпробва подобно решение още през 80-те с модела 240, но тогава маховикът, който съхранява енергията, отделяна при обратно ускорение, е изработен от стомана и неговата ефективност е прекалено ниска на фона на добавените килограми. Новите композитни материали позволяват на шведите да сведат теглото му до шест килограма, а диаметърът – до 20 см, което дава далеч по-добра база за развитието на цялостната система.

Маховикът, който се задвижва при обратно ускорение, се върти с приблизителна скорост от 60 000 об./мин в среда на вакум, за да се намали в максимална степен триенето и загубите, които го съпътстват. При повторното потегляне на автомобила енергията, която се съхранява в механичния KERS, се предава на задната ос посредством специална безстепенна трансмисия, като според първоначалните изчисления на Volvo допълнителната мощност може да достигне 80 к.с.

 

 

„Не сме първият производител, който ще използва подобна технология с маховик, но никой друг досега не я е прилагал за задната ос при автомобил с ДВГ, който задвижва предните колела“, коментира Дерек Краб, вицепрезидент в отдела на Volvo, отговорен за двигателите. „Ако тестовете и техническото развитие вървят по план, очакваме автомобилите, оборудвани с тази система, да излязат на пазара в рамките на следващите няколко години.“

Повече за механичния KERS може да прочете в материала за Porsche 911 GT3 R Hybrid.

Текст: Владимир Колев

Коментари
comments powered by Disqus