През февруари 2015 г. разсекретиха новата система за автономно шофиране Drive Me
Шведската компания Volvo се подготвя за най-голямото изпитание на безпилотни превозни средства, което ще се проведе в Лондон. Програмата се нарича Drive Me London и в нея ще участват около 100 автомобила XC90 второ поколение с функция за автономно управление. Според Autocar проектът ще стартира през следващата година.
Първоначално по улиците на британската столица ще се движат коли, оборудвани с полуавтономна система за движение. По-късно Volvo ще използва в тестовете и безпилотни превозни средства в тестовете. Водачите ще използват автомобилите за всекидневните си нужди. По този начин компанията се надява да събере по-реалистични данни за анализ.
Освен това компанията Volvo реши да започне тестване на автономни автомобили и по китайските пътища. В близко бъдеще там ще започне тестване на близо 100 автомобила на шведската марка с автономна технология за шофиране.
"За нас Китай изглежда идеалната страна за постигане на напредък в тестовете на технологията за автономно управление. Това ще даде значителен принос за развитието на пътната безопасност ", заяви президентът и главен изпълнителен директор на Volvo Хакан Самюелсън.
През февруари 2015 г. Volvo разсекрети новата система за автономно шофиране, наречена Drive Me. Изпитанията на технологията ще започнат през 2017 г. в Гьотеборг. По улиците на този шведски град ще бъдат пуснати 100 автомобила, оборудвани със системата Drive Me. Пресслужбата на компанията информира, че колите ще се движат по обичайни маршрути, където има участъци с движение при висока скорост, както и задръствания. До момента проектът вече е одобрен от шведското правителство. В него ще участват Volvo Car Group, министерството на транспорта на Швеция, шведската агенция по транспорта, компанията Lindholmen Science Park и общината на Гьотеборг.
Drive Me включва в себе си лазерен скенер, който открива обекти в предната част на автомобила. За разпознаване на пътните знаци и следене на пътя на предното стъкло е инсталиран специален радар с трифокусна камера. Още няколко камери са вградени в задната броня и радиаторна решетка. Освен това за автономното паркиране ще отговарят на 12 ултразвукови сензора. В допълнение колата ще бъде оборудвана с два радара с далечно действие, инсталирани в предната и задната част на автомобила, четири радара по периметъра на колата ще сканират пространството около автомобила. Системата включва и 3D-карта с висока разделителна способност.
От компанията подчертават, че много от функциите на автомобила са дублирани. Например, колата ще получи резервна автономна спирачна система, в случай че водачът не бъде в състояние да спре сам автомобила.
"Този проект, който се осъществява по масовите пътища, ще ни позволи да получим важна информация за това какви предимства ще предложат на обществеността безпилотните автомобили за движение в нормални пътни условия", каза специалистът от Volvo Car Group Ерик Кьолинг.