Шведите представиха схема на своя двигател EVC EFAD E400V7, но не разкриват подробности
От 2011 г. Volvo използва електрически двигатели на немската компания Siemens. Електрическият кросоувър XC40 Recharge например е оборудван с компоненти от съвместното предприятие Valeo Siemens eAutomotive. Успоредно с това, Volvo разработва самостоятелно електрически двигатели: лаборатория в Гьотеборг прави това и неговият аналог току-що се появи в Шанхай. Скоро двигатели на трети страни ще са излишни.
Шведите представиха схема на своя двигател EVC EFAD E400V7, но не разкриват характеристиките и перспективите. Заедно с двигателите, самият Volvo ще произвежда батерии и силова електроника, като по този начин усвоява и трите "основни блока" за новите EV модели.
Шанхайската лаборатория започна работа през октомври. Основната й цел е да създаде електрически двигатели за предстоящата модулна архитектура SPA 2. „Чрез собствената си конструкция можем да издигнем нашите двигатели на по-високо ниво по отношение на енергийна ефективност и комфорт, като непрекъснато подобряваме техните характеристики“, обяснява техническият директор Хенрик Грийн.
Volvo не дава график за въвеждане на собствени електрически двигатели, но до 2025 г. половината от продажбите на марката трябва да идват от електрически автомобили, а другата половина от хибриди, които също се нуждаят от електрически двигатели. Производството на електрическите системи вероятно ще бъде внедрено в Китай с подкрепата на майката Geely. Ако настоящата стратегия на компанията бъде приложена, Volvo ще минимизира емисиите си на CO2 до 2040 г. и ще постигне „въглероден неутралитет“.