Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volvo S40 и V50 FlexiFuel: Етанол или бензин

13.07.2007 12:00
Туит

Шведският производител Volvo започва продажбата на преработените модели S40 и V50. Интерес заслужават най-вече версиите, пригодени да ползват горивна смес от етанол и бензин.

Истински новото при двата модифицирани модела са двигателите FlexiFuel. Следвайки примера на Ford и Saab, Volvo пускат на пазара моделите C30, S40 и V50 оборудвани с 1,8-литров мотор, развиващ 125 к. с., който оползотворява двата вида гориво в произволно съотношение.

При изгарянето на етанол, който се произвежда от растителни суровини, в атмосферата се освобождава значително по-малко CO2, отколкото при конвенционалните бензини. Volvo говори за 80% по-ниски стойности на вредните емисии.

За разлика от автогаз, при шофиране на етанол не се наблюдава промяна в динамичните характеристики на автомобила в сравнение с режим използващ бензин. Разбира се, мощността от 125 к. с. не успява да накара тежкия автомобил да полети, но максималният въртящ момент от 165 Нм и умело настроената трансмисия позволяват идентични на бензиновата версия постижения на пътя.

Поради по-слабата калоричност на етанола, разходът се увеличава с около 30%. Въпреки това заради ниската цена и евентуалното данъчно облекчение използването му остава изгодно.

Коментари
comments powered by Disqus