Нови собственици, нови идеи, нови хоризонти… Какво остана от класическото Volvo? Първи впечатления от топверсията T6 AWD на новия S60.
Спомняте ли си добрите стари модели на Volvo? Oнези, масивните. Които вдъхваха респект с размерите си, а формите им съперничеха с тези на фериботите, сновящи достолепно из скандинавските фиорди. Северните гиганти, идващи сякаш от времената на достопочтения Евклид - преди изобретяването на сложните повърхнини и заоблените ръбове. Спомняте ли си всичко това?
А сега си представете нещо коренно различно. Нещо напълно лишено от прави ъгли. Нещо отвъд XC60. Успяхте ли? Дано да сте, защото идва най-трудното – представете си диагонална черта и емблемата на Volvo върху предната му решетка. Е, на какво ви прилича?
Сигурен съм, че мнозина ще погледнат с известна предубеденост на най-новия модел в гамата на компанията от Гьотеборг, но съм не по-малко уверен, че в преценката си по-голямата част от тези хора се водят от излишни сантименти и страдат от ненужна носталгия по миналото. Носталгия, концентрирана върху формата, а не върху съдържанието.
Фотомодел
Няма спор, че от стилистична гледна точка S60 е най-динамичният и разкрепостен до момента продукт на шведската компания, който обаче се явява логично продължение на една ясно заложена стратегическа линия. Външният дизайн на практика повтаря напълно внушенията на миналогодишната детройтска студия с нейната заострена предна част, висока талия, дълго междуосие и елегантно извита дъга на покрива, която завършва в стегнато оформена задница, поставяща под сериозно съмнение дефиницията за триобемност на класическия седан.
Както обикновено, скандинавските естетически деликатеси имат своята цена - независимо от внушителното междоусие на модела, настанените на задния ред пътници се радват на близостта на снижаващия се таван, а скромният 380-литров обем на багажника би бил сериозен повод за критика, в случай че бе лишен от практичната и включена в серийното оборудване възможност за разширяване при нужда чрез сгъване на задните седалки.
За щастие жертвите пред олтара на красотата се ограничават дотук – перфектно изпълненият интериор следва обичайната за шведите непоклатима логика, оформлението концентрира приоритетите си върху ергономията, а стилистичните похвати се придържат към добрата скандинавска практика да се набляга повече върху същинското качество на материалите, отколкото върху неговото изтъкване. В резултат на този типичен за класическата философия на Volvo подход, поставящ съдържанието над формата, водачът се радва на прегледно и отлично подредено работно място, в което модерните технологии са поставени в позицията на обслужващи, а не на обслужвани, както често се случва напоследък.
Safety first!
През годините това недвусмислено английско словосъчетание бе последователно вграждано в генетичния код на марката и днес никой не би могъл да си представи Volvo без стремежа за постигане на максимална сигурност. S60 не прави изключение в тази насока и отбелязва световната премиера на система за активен контрол на дистанцията, която на основата на радарен и видеосензор е в състояние да разпознае и да реагира адекватно за предотвратяване на евентуален сблъсък не само с големи неподвижни препятствия и движещи се автомобили, но и с пешеходци на пътното платно.
При скорост на движение до 40 км/ч електрониката предупреждава водача и при липса или забавена реакция от негова страна предприема самостоятелни мерки за пълно спиране пред регистрирания от сензорите субект. В диапазона между 40 и 80 км/ч системата намалява чувствително скоростта, давайки шанс на водача да предприеме съответните маневри за избягване на сблъсъка, след което автоматично прекратява своята намеса върху спирачките. На практика действието на нововъведението е изключително ефективно, демонстрирайки таланта на шведските инженери в сложната координация на взаимодействието между сензори и изпълнителни звена, и за пореден път поставя Volvo в авангарда по отношение на безопасността на пътя в световен мащаб.
Много добра предпоставка за сигурно поведение на пътя е и системата за постоянно двойно предаване AWD в топмодела T6, която в комбинация със стегнатата настройка на познатата от по-големия S80 ходова част не среща никакви проблеми с 304-те конски сили на трилитровия турбодвигател, съчетан с шестстепенна автоматична трансмисия. В подчертано директното кормилно управление не се усеща никакво негативно въздействие от страна на силовото предаване, S60 изписва завоите прецизно, демонстрирайки неутрално поведение с безопасен уклон към недозавиване в граничните режими.
В този тон звучи и основното послание на новия S60 – границите на модерното в стилистиката и технологиите на марката ще продължат да се разширяват, но зад новите форми и иновациите почитателите на Volvo ще продължат да намират съдържанието, което очакват. Със сигурност.
Текст: Владимир Колев
Снимки: Volvo
Технически данни
Volvo S60 T6 AWD Kinetic | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 304 к.с. при 5600 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
6,5 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
--- |
Максимална скорост | 250 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
--- |
Базова цена | 84 400 лева |
andre
бмв наистина са приятно изключение относно зелените технологии, но си остават дразнещи в ценообразуването си... 500лв за USB?!! или 1538лв за парктроник? доста нагло при цена от 58 000лв, още повече че пропускаш да си поръчаш някои от нещата, мислейки, че са си включени в цената - още не мога да преживея, че няма къде да си вържа Ipoda
Анонимен
Prav si andre, no bmw sa edinstvenite, koito pravqt sobstvena start-stop sistema. Start stop sistemite sa razlichni (makar i praveni ot edin i susht proizvoditel) pri po evtinite avtomobili gasqt dvigatelq "grubo", a pri drugi tazi operaciq stava po finno.
андре
Поредната рекламна статия... Кога ще обърнете внимание на наистина важните неща? Например... старт стоп системата във всички коли е производство на Бош и в Киа ти я дават за 600лв (странно - преди месец беше 500), а в \"Премиум\" марките ти искат едни 1000-2000 ако изобщо я монтират на модела. Или 2000лв за навигация? или 5000 лв за кожен салон, при положение, че средния бг тапицер ще ти ушие на ръка за 1000, че и материала ще ти подари? Какво го защитавате тия - 50 -60 000лв за некви ламарини дето ни тровят, при положение че за тия пари може да се вземе хибрид с доста по-напреднала технология. Друг е въпросът, че автомобилната индустрия е бавно развиваща се на фона на IT technologies...
Анонимен
Повлиян съм малко от по горните коментари, но съм напълно съгласен с тях!
До Жорж Ганчев
Българинът може да е прост само когато си купи китайски форд на завишена цена. Европа, Сащ и дори китай предпочитат или немско или японско. Това означавали, че те са по-прости като не си купуват волво? Нямаше ли ако автомобилите им бяха на нивото на немците да не се налагаше да са на ръба на фалита? Не съм Врачка да кажа дали един автомобил има добро бъдеще или не. За мен марката е с Разрушено реноме, без иновации и по мое мнение съмнителен дизайн.
Анонимен
Ей българино защо си толкова прост?!!!:( "Volvo S60: Сигурна работа" Написали го хората! Китайците са ИНВЕСТИТОРИ, СОБСТВЕНИЦИ!!! НЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ!!! Правете разлика между тези думи!!! VOLVO ще се произвежда в Швеция от шведите в шведски заводи!!! За китайският пазар ще се произвеждат в Китай или ще се внасят от Швеция!!! По горе се изказват хора плюещи марката, по което си личи, че не разбират от автомобили!!! S60, S80, XC90, XC60 чудесни автомобили !!! Новата S60-ка с този дизайн и техника има добро бъдеще ОПРЕДЕЛЕНО!!!
до горния пост
Явно следиш и четеш избирателно какво да четеш http://www.ams.bg/content/volvo-nyama-da-se-konkurira-sas-sedma-seriya-i-s-klasata-009545 е последната информация, в която китайците се отказват от идеята да конкурират немците. Няма да се заям с теб ако ти кажа, че спадаш от запалените фенове тип чугунени глави, само ще те посъветвам да гледаш реалистично на случващото се. Китайците не могат да правят "висококачествени" продукти, купиха волво само заради името и ноу-хауто. Част от патентите, който китайците ще могат да се ползват са именно тези части на форд, който са доста евтини за производство. Бугати, което спомена използва два 4,2 литрови свързани двигатели на ауди. А Волтсвагените са почти еднакви със шкодите, сеатите и малките аудита.
анонимен
Проблема на Волво при Форд не беше в самите коли, а в това, че американците искат само да лапат печалби без да инвестират в нови модели -не може един модел на десет години да е конкурентен на последните модели и от там спад в продажбите. А тези които бързат да отпишат марката да не подценяват китайците които знаят как да работят на световния пазар. Волво е кола която би се продавала само като висококачестена, китайците явно го разбират content/kitaytsite-iskat-volvo-da-atakuva-sedma-seriya-i-s-klasata-009041, имат и планове за навлизане в нов пазарен сегмент както се вижда от статията.
Aнонимен
Не ни трябват англииските бангии те англия от 30 години са в криза в този сектор. Това Волво от пред прилича не кореиски Шевролет. Немските коли и те постепенно отстъпват от утвърдеите си стандарти заради нелоялната конкуренция на изтока. Дано да не съм прав. Говоря за средния клас.
Aнонимен
А ти да не си от хората, които се оплакват на мама за щяло и нещяло? Горният коментар пише само факти, къде видя злоба? Когато фактите говорят и боговете мълчат, може да си чувал този "злобен израз". Зависи за кой мерцедес говориш, че се сглобява в Турция. Ако искаш да кажеш нещо кажи поне моделът, който се произвежда там. Защо реши, че хората тук са "злобни комплексарчета"? Фактите по- горният пост ги представя чудесно.
Aнонимен
Пак ли злоба???Кому е нужна??? Мерцедес не се ли сглобява в Турция? Егати злобните комплексарчета,пък и пълни с измислици.
Aнонимен
Арабите в мерцедес притежават малолитарен дял във даймлер. Целта им е не да управляват, а след време да продадът 5-те си процента за двойно повече пари. При волво, ягуар и сие е друга работата. Волво притежава ноу-хау и име, което китайците ще ползват. Американците разсипаха марката, като решиха да намалят разходите като ползват чарковете на мондео и форд. След тяхното управление продажбите са сринати, а името на волво се свързва повече като луксозно фордче (за сааб- луксозен опел), а не като лимузина с внимание към детайла. Не съм на мнение, че не е важно кой произвежда даденият продукт. Глупаво е да се твърди обратното. Купете си гащи келвин клайн от някой магазин или "оригинълдъ" от световният търговски център в Илиенци. Даже има и стар виц ако си го спомняте. Мерцедес решава да произвежда Ес класите си във завода на АЗКЛК, но излизали само москвичи. Рената произведени в Турция, сравнени със френските рена са като от земята до небето. А това, че волво ще се сглобява в Китай не е повод за радост ако искаш прениум автомобил.
Ангелчето
Mирослав Николов - блестяща статия,личи си,че човека е непредубеден. Ако имах възможност бих му писал 6.
Aнонимен
Немските са собственност я на араби(Мерцедес) я на индийци. Това не е важно. Важен е продукта и неговото качество. Волво са си все още така качественни както и преди 40 години.
Aнонимен
Половината индустрия е съсипана без истински британски автомобили, без истински шведски останаха ни само немските.
Aнонимен
И това чудо китайчета ли ще го правят?
Aнонимен
УНИКАЛЕН АВТОМОБИЛ.