Volvo представи официално новия S60. Моделът ще дебютира пред публика на автомобилния салон в Женева през март.
Това е „най-динамичният модел, който някога компанията е имала“, гласи официалното съобщение на Volvo и техническите характеристики на S60 го доказват.
Новият автомобил е значително по-голям от своя предшественик – 4628 мм дължина и 1865 мм широчина, но разполага с повече от динамичен силует благодарение на силно скосената задна част (в профил S60 много напомня на четириврато купе), както и на ограничената до 1484 мм височина. Спортните пропорции се допълват по перфектен начин от гамата двигатели, която включва дори модификация с максимална мощност от 304 „коня“.
Общо четири (два бензинови и два дизелови) са двигателите, които ще са на разположение на клиентите в началото на производствения цикъл. Двулитровият бензин генерира 203 к.с. и 300 Нм въртящ момент, който е на разположение на водача още при 1750 об./мин. Благодарение на него тежащият 1545 кг автомобил ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,7 секунди при версията с механична предавателна кутия, като средният разход на гориво е 7,9 литра, а максималната скорост – 235 км/ч. При шестстепенния автоматик за спринта от 0 до 100 км/ч са нужни 8,2 секунди, а лимитът на скоростта е фиксиран на 230 км/ч. Значително по-интересно става при трилитровия V6, който е на върха на гамата. Неговите 304 к.с. и 440 Нм позволяват на S60 да ускори от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди, като същевременно разходът на гориво е намален с 10% и вече отчита 10,2 литра при комбиниран пробег.
Двата дизела са пецилиндрови, съответно с работен обем от 2 и 2,4 литра. Базовата версия D3 генерира 162 к.с. и 400 Нм, достатъчни на S60 да ускори от 0 до 100 км/ч за 9,2 секунди, докато 2,4-литровата D5 със своите 205 к.с. и 420 Нм се нуждае от 7,8. Разходът им при комбинация с механична скоростна кутия е съответно 5,2 и 5,9 литра. D5 ще може да се поръча и с двойно предаване, което от своя страна е стандартно за най-мощната бензинова версия.
В рамките на първата година от производствения цикъл на S60 гамата двигатели ще бъде допълнена от още три бензина: T5 (2,0 литра, 240 к.с. и 320 Нм), T4 (1,6 литра, 180 к.с. и 240 Нм) и Т3 (1,6 литра, 150 к.с. и 240 Нм), както и от една екологична дизелова модификация. 1.6 D DRIVe ще генерира 115 к.с. и 270 Нм, но срещу скромните 4,3 литра среден разход и 115 г/км CO2.
Всички модели на S60 ще могат да се поръчат с активното окачване FOUR-C, а същевременно новият представител на Volvo е първият седан въобще, който предлага Advanced Stability Control системата за стабилност. Тя маркира в най-ранна фаза евентуалната загуба на сцепление на едно или повече от колелата и предотвратява още в зародиш загубата на контрол върху автомобила с помощта на Dynamic Stability и Traction Control помощните системи. За отличното поведение в завой пък се грижи Corner Traction Control системата, която упражнява спирачно усилие върху вътрешните колела, докато предава по-голяма част от въртящия момент върху външните.
От Volvo обещават висококачествено изпълнение на интериора и пет напълно функционални места. Задната седалка се сгъва в съотношение 40/60, а багажното отделение е с обем 380 литра, което за съжаление е по-малко от това на предходния модел.
По традиция шведите не са пестили усилия и по отношение на сигурността. Новата активна система за безопасност на компанията Collision Warning with Full Auto Brake and Pedestrian Detection (предупреждение за сблъсък с напълно автоматично спиране и разпознаване на пешеходци) ще намери приложение за първи път в сериен автомобил именно при S60.
Тя използва информация от двоен радар, монтиран на радиаторната решетка и от видеокамера в огледалото за обратно виждане. Радарът отчита потенциалните опасности и дистанцията до тях, докато видеокамерата определя какъв тип са те. Системата първоначално уведомява водача за евентуален инцидент със звуков и светлинен сигнал. Ако той не реагира и катастрофата е неизбежна, спирачките се задействат моментално, като се използва пълният им капацитет.
Новият S60 ще бъде представен на женевския автомобилен салон в началото на март. Моделът ще се произвежда в Гент, Белгия и ще се качи на поточната линия през лятото, като от Volvo прогнозират 90 000 продажби на година.
анонимен
И как разбра, че е Форд, а не Астон Мартин или Рейндж Ровър. По тази логика Ауди е Шкода, а Бугати е Сеат...
Aнонимен
но си остава форд, нали?
анонимен
Защо има такава злоба към Волво? Явно истината една завист,простотия и чалга. И аз мога да измисля за всяка една кола някакви глупости-но това е признак на завист и разклатени нерви на капризна дама-кифла. Волво е чудесен автомобил,имал съм доста голям достъп и опит с тях. Не бих го сменил с нищо друго. Най важното е безопасността му,в едно Волво имаш много по-голям шанс за оцеляване отколкото в немските съперници.
анонимен
А пък вие си карайте китайският форд с еблема на волво (ако имате възможност) и говорете колко сте различни хахаха.
анонимен
ей, големи разбирачи се навъдиха. Критицита на Волво са само сред тези, които не са имали такъв прекрасен автомобил Карайте си кошниците и остевете Волво на интелигентните хора. Все пак няма циганан с Волво...
Мондео и фокус мокус
Частите са значително по евтини от на мерджана, все пак говорим за луксозен форд.
nunu
И да пожелаем приятни мигове на гордите собственици в сервизите на официалният вносител - ;)
Петър
Всичко хубаво, ама за автомобил от среден клас багажник с вместимост 380 литра е доста посредествено предложение! То Фокуса има толкова! Инак хубав дизайн и ясно различима маркова идентичност!
БАР
Прилича на фордче, тези стопове все едно са ги откраднали от сааб 9-3 спорт седан, не можеш да сбъркаш само подглавниците на седалките.
КР
Сравнена с немските конкуренти Е -класата, А6, БМВ5, има доста какво да се желае. Волво имаше своите пазари, но ги изгуби. Сега трябва да преодолеят скептицизма на хората към тази марка.
AR
Невероятна кола !!! Няма начин да я сбъркаш с никоя друга. Ще си я поръчам 100%.
BAT_J
Накъде по оригинален дизайн от това...от 100 километра не можещ да сбъркащ че е Волово :)))
Краси Димитров
Предницата много ми напомня новата Е-класа,а отзад ми прилича на Ситроен C5 първо поколение.Мисля,че можеше да направят по-оригинален дизайн