Автомобилът ще бъде оборудван със задвижващи системи с мощност от до 400 к.с. и нови технологии за безопасност.
Според изпълнителният директор на Volvo Хакан Самюелсон новият XC90 е част от стремежа на Volvo за производството на "по-атрактивни автомобили", с което да бъде стопена голямата разлика в продажбите в сравнение с BMW, Audi и Mercedes-Benz, трите най-големи автопроизводители на луксозни превозни средства.
Новият луксозен SUV е от решаващо значение за фирмата, защото това е първият нов модел на Volvo откакто собственик е китайски милиардер Ли Шуфу който не включва агрегати от бившия притежател Ford.
"Нямаме втори шанс, разбира се. Това трябва да проработи. Ние сме уверени, че ще успеем", каза главният изпълнителен директор на 15 август в интервю в централата на Volvo, цитиран от Autonews Europe.
Второто поколение XC90, което замества версията от 2002 г., е ключова част от проекта на Volvo на стойност 11,00 милиарда щатски долара за производство на широка гама от модели на една нова платформа, предлагаща избор на варианти и с електрическо задвижване.
Новият SUV XC90 ще бъде представен пред публика на 26 август и ще се появи в продажбените центрове през следващата година.
"Надявам се, че този продукт ще позволи на Volvo отново да придобие самочувствие", заяви Ли, председател на фирмите Volvo Car Corp. и Geely. "Трябва отново да намерим това място, на което принадлежеше Volvo през 50-те и 60-те години, и отново да завладеем пазарен дял.
Volvo, който въвежда първи в света триточковия предпазен колан като стандартно оборудване (през 1959 г.), поставя основен акцент върху безопасността на XC90. SUV моделът ще бъде оборудван с технология за избягване на ударите и аксесоари като кристален лост за превключване на предавките от стъклопроизводителя Orrefors, както и патентован сензорен екран съвместим с Apple и Android устройства.
"Този автомобил е първият изстрел след сливането на Geely и Volvo, така че трябва да бъде силен и шумен", твърдят от фирмата. "Това дава и намек за бъдещето на Volvo под собствеността Geely, която е да укрепи позицията си на първокласна марка."
Ford Motor Со купи автомобилната част на компанията Volvo Cars за 6,45 милиарда долара през 1999 г. от базираната в Гьотеборг Volvo AB, произвеждаща и камиони, автобуси и строителна техника.
Ford продаде Volvo Cars на Geely за 1,8 милиарда долара през 2010 г.. Американската компания се отърва от марката заради проблемите свързани с намалените продажби в резултат от световната рецесия.
Продажбите на Volvo в световен мащаб достигнаха 458 000 автомобили през 2007 г. Най-големият дял на компанията от американския пазар е бил 0,8% през 2004 г., в сравнение с 0,3 на сто сега. През последните три години марката владее по-малко от 2 процента от европейския автомобилен пазар.
Новият XC90 ще бъде оборудван с радиаторна решетка със специфична стилистика и предни светлини с Т-образна графика. Той ще може да се похвали с версия със впечатляващите 400 конски сили включваща допълнителен електромотор.
Volvo разчита много на модела, който да помогне на компанията да достигне годишни продажби от 800 000 превозни средства и да бъде достоен конкурент на немските производители на луксозни автомобили, до 2020г.
Volvo продаде 427 840 автомобила през 2013 г, но ръстът през тази година вероятно ще бъде около 10%, доста по-голям от по-ранните прогнози от 5 процента.
Производството на стария модел в завода в Торсланда приключи през юли. Моделът все още се произвежда в Дакинг, Китай като XC90 Classic.