Спортните натури не могат да бъдат вдъхновени от типичното комби. То трябва да бъде нещо необикновено-като BMW X1 и Volvo V40 Cross Country задвижване на всички колела и турбо двигатели
Много се изговори за Volvo V40: той се откроява от масата и притежава много екстри за безопасност на борда. Определено е много по-добре оборудван и в същото време много по-изгоден в сравнение с немските си конкуренти. Това накратко изчерпва всичко - ако BMW X1 не беше алтернатива.
Двата модела застават един срещу друг с топдвигатели: X1 като хDrive 28i и Volvo V40 Cross Country като Т5 AWD. И двата стилни модела са позиционирани в горния сегмент на средния клас, към който принадлежат. При сгънати задни седалки можете да натоварите много неща, без да се налага да регистрирате транспортно средство за големи товари. Освен това се ползвате от всички предимства на съчетанието от задвижване на четирите колела, мощен бензинов двигател и автоматична скоростна кутия.
Volvo V40 Cross Country е по-скоро хечбек, отколкото комби
В края на краищата Volvo V40 Cross Country е една изцяло модифицирана линия на оборудване на V40. Буквата V традиционно се поставя на шведските модели за комби, което тук е подвеждащо: хечбек би било по-правилното название за V40, поради малкия багажник. Особено в размера на пространството на задната седалка той напомня компактния клас. Cross Country има за цел да трябва да внуши, че едно Volvo ако е необходимо се движи направо през полето, през огън и вода, по пътя и извън него.
В интерес на истината, Volvo V40 Cross Country преждевременно капитулира в пресечен терен, най-вече поради липсата на достатъчно просвет. Cross Country създава впечатление, че е готов за приключение. Това Volvo се свързва с грубоватият всъдеход V70 от 1997 г. идентична добавка към името, но в сравнение с него V40 Cross Country се проявява определено по граждански - типично за днешните SUV среди.
Същото важи и за BMW X1 - въпреки наличието на X в името, външно той напомня повече за по-високо Lifestyle комби, отколкото за движещ се по неравни терени SUV. Позиционираните ниско седалки потвърждават това впечатление. Двойното задвижване при BMW отдава повече от половината въртящ момент към задните колела и не предлага сложни системи за движение през тежки терени, а само асистент за изкачване, и, разбира се, включване на предния мост към задвижването при необходимост.
Двойното предаване на BMW X1 предава повече тяга към задния мост
Това, че основната част от тягата отива към задните колела, се усеща най-добре в завой. Ако имате дори малко усещане за динамиката на пътя, ще изпитвате неподправена радост с X1. Въпреки малко по-високата конструкция той се чувства като трета серия на Touring. Насочвайки се точно, той винаги стои стабилно на пътя, а при нужда услужливо помага на водача с контролирано изнасяне на задницата. По всяко време той предлага акуратна обратна връзка, която придава усещане за сигурност при движение с висока скорост.
BMW показва едновременно спортно и достатъчно комфортно окачване – това дори без адаптивни амортисьори. В сравнение с това, Volvo V40 Cross Country изглежда доста различен. Той вози прекалено твърдо и при дълги пътувания изнервя с катапултитиращи подскачания, а воланът твърде малко посредничи между водача и предните колела. В критичната зона на движение преобладава характера на предното задвижване, задният мост се включва твърде късно в ситуацията, за да предпази Volvo V40 Cross Country в остри завои от силно поднасяне.
Тук и само тук на обиколките по супергладки тестови писти, Volvo V40 Cross Country задминава BMW. Вие вероятно се питате: защо става така? Спортния дух на Cross Country се е наложил чрез подчертано спортната настройка на окачването.От превозно средство от този клас обаче се очаква преди всичко комфорт,а това не е силната страна на шведския модел.
Комфортът при Volvo V40 Cross Country се появява едва при задвижващия тракт. Неговият петцилиндров турбо двигател при ускорение издава гърлен звук, а шестстепенната автоматична скоростна кутия реагира бързо и адекватно при различни режими на двигателя. Но изглежда, че някои от 254-те к.с. се губят по трансмисията, тъй като при малко по-слабото (245 к.с.) BMW ускорението и скоростта по неограничена магистрала са почти еднакви.
Volvo V40 Cross Country с блестяща сигурност
Да се спрете на Volvo V40 Cross Country заради динамиката при шофиране е малко вероятно. Неговата основна сила е в оборудването за надежност - той предлага асистент за поддържане и смяна лентата на движение, детектор за умора, функция за аварийно спиране и круиз контрол с регулиране на дистанцията, всичко това липсва при серийното оборудване на X1. Онези, които искат да получат възможно по-богато оборудване срещу парите си, трябва да посегнат към Volvo, както вече бе споменато. Също така и тези, които просто се водят от принципа "изгодна покупка".
По-добрата алтернатива обаче е X1. Той предлага повече пространство и по-голям багажник, вози по-комфортно, ускорява се бързо, консумира по-малко и носи повече удоволствие при шофиране. Това е кратката и сбита препоръка за покупка - този път тя е в полза на BMW.
TheFastOne
Волво са се справили чудесно... само една идея не им стига за да бият BMW :).