Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volvo V40 D4: Усещане за Volvo

14.11.2012 16:49
Туит

С модела V40 хората от Volvo са решили да ударят по масата и отново да предложат най-сигурния автомобил в класа. Звучи познато. А марката открива динамичната си страна. Също звучи познато.

Носталгиците са в състояние да ви изкарат из нерви. Говоря за хора, които въздишат по романтиката на пролетните излети с Volvo 440 – един автомобил с чара на ортопедичен чорап. Хора, които смятат, че с отсечения като с брадва 740 комби дизайнът на Volvo е достигнал своя висш и последен стадий. Хора, които се възмущават, ако някое Volvo завива по-чевръсто от трамвая на улицата. Хора като автора на тези редове.

Само че ако от Volvo слушаха такива като нас, фирмата щеше да е фалирала и да е последвала съдбата на Saab. Вместо това още преди десет години Volvo реши отново да открие себе си. Сега, с V40, този процес приключва окончателно. За първи път ново компактно Volvo не променя своята база. Следващите няколко реда може би ще заинтересуват само носталгиците: Моделът 343 всъщност беше DAF, при 440/460/480 в играта участваше Renault, първият S40/V40 беше плод на връзката с Mitsubishi, следващото поколение (S40/V50) беше базирано върху платформата на Ford Focus II.

В търсене на идентичност

Сега V40 запазва досегашната си база, но в преработен вид. Остава независимото окачване – отпред тип Макферсън и многораменно отзад, междуосието е пораснало само със седем милиметра. Но новият модел окончателно е скъсал с образа на своите предшественици - стеснителния седан S40 и малко неадекватния в ролята на Volvo комби V50. Със скосена задна част и дължина 4,37 метра V40 е съперник на модели като Audi A3 и „единицата” на BMW.

Той иска да блести в елита, вместо да битува в тълпата, предлага динамичен дизайн вместо дискретна прагматичност, спорт вместо транспорт. Но при всичко това новият модел не бърза с изплезен език подир конкурентите си. Той си изгражда собствен характер и остава истинско Volvo. Това проличава не само от широките рамене отзад, напомнящи за някогашния P1800, или от някои недостатъци на  Volvo от по-ново време, като големия диаметър на завиване и лошия обзор. V40 пренася в наши дни традиционните ценности на марката – с грижлива изработка, висококачествени материали, добре обмислена ергономия и високо ниво на безопасност.

С грижа за хората

Изобщо безопасността е основна тема: V40 притежава серийно осем въздушни възглавници, седем вътре и една отвън. В случай на сблъсък с пешеходец, в рамките на 0,05 секунди една въздушна възглавница покрива долната част на челното стъкло и предните колони на покрива. Но усилията на техниката са насочени преди всичко към това да направи катастрофите невъзможни по принцип.  

Системата за аварийно спиране City Safety и разпознаване на пешеходци (серийна) е активна при скорост до 80 км/ч и може да предотврати напълно инциденти до 35 км/ч, а над това темпо да намали скоростта при удара с до 25 км/ч, облекчавайки последствията от катастрофата. По желание Volvo предлага цяла армада асистенти – от помощника за спазване и за смяна на лентата през фино регулиращия скоростта темпомат с функция за спиране и потегляне, асистент, следящ вниманието на водача, предупреждаване за напречно преминаващи превозни средства при излизане от паркинг на заден ход – чак до не особено ефикасното разпознаване на пътни знаци.

Добре дошли у дома

Излиза, че V40 почти няма нужда от своя водач. Хубаво е, че все пак го взема на борда си. Четирима възрастни се разполагат удобно върху големите, подходящи за дълги пътувания предни кресла, както и на задната седалка, разумно оформена в двуместен вариант – тук трима биха се чувствали твърде натясно. Само много високите докосват с темето си рамката на предлагания допълнително панорамен покрив. Иначе пасажерите пътешестват доста нашироко за един компактен автомобил. Известни ограничения налага единствено недостатъчният обем на багажника – при вдигнато междинно дъно той побира 335 литра багаж, които трябва да бъдат прехвърлени над високия заден праг и през тесния отвор.

Максималните 1032 литра също са далеч от изискванията на едно семейство. Все пак слабата гъвкавост на интериора се повишава малко при сгъване на облегалката на предната дясна седалка. Това означава, че все още могат да бъдат превозвани огромните салонни часовници, които, ако съдим по рекламните проспекти от времето на 740 комби насам, са типичният товар, пренасян от собственика на Volvo. Те обаче трябва да бъдат закрепени много здраво, понеже динамиката на V40 вече няма нищо общо със сериозната сдържаност на някогашните модели.

Пазете се!

При тестовия автомобил с допълнително предлаганото спортно окачване (880 лв.) и 18-цолови колела това намира израз в чевръсто поведение и времена в слалома и ISO теста, които биха засрамили Toyota GT 86 или BMW 118i. В това отношение нищо не променя дори иначе прецизната, но реагираща с малко закъснение и в трите режима кормилна уредба с електромеханичен сервоусилвател. Докато в по-стари времена моделите на Volvo, честно казано, не бяха много приятни за шофиране, V40 влиза сърцато в завоите и ги преодолява сигурно и бързо, макар и с известна склонност към недозавиване.

Негативната страна на добрата динамика се проявява в лошия комфорт на окачването. С 18-цоловите колела V40 подскача по неравностите, а късите удари се усещат отчетливо в салона. По-добре стоят нещата на магистрала. Там елегантната аеродинамична каросерия (Сх = 0,31) се провира гладко през приземните въздушни слоеве, а все още почукващият при слабо натоварване петцилиндров дизел мърка нежно на заден план. За разлика от купуваните от Ford бензинов турбомотор и 1,6-литров четирицилиндров дизел, мощният и икономичен двулитров агрегат е произведен от Volvo. Дружелюбният и малко бавен шестстепенен автоматик тушира първоначалното колебание при подаване на газ и превключва меко, но не винаги целесъобразно, като поне реагира донякъде спонтанно при ръчна намеса. V40 владее в еднаква степен както спокойното, така и бързото темпо.

С този модел Volvo се отваря към всичко ново, но със съхранените традиционни ценности отново предлага уютен дом за отчуждените носталгици. Все пак думата „носталгия” идва от „завръщане у дома”. 

Текст: Себастиан Ренц

Оценка

Volvo V40 D4

Със солидния, чевръст и модерен V40 марката Volvo установява стабилно присъствие в елитния сегмент на компактния клас. Оборудването за безопасност може да служи за еталон – за разлика от комфорта на окачването.


Технически данни

Volvo V40 D4
Работен обем ---
Мощност 177 к.с. при 3500 об./мин
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
8,2 с
Спирачен път
при 100 км/ч
37 м
Максимална скорост 215 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
7,8 л
Базова цена 61 860 лева
Коментари
comments powered by Disqus