Volvo преработи 1,6-литровия си дизелов двигател за V70 и S80, като резултатът е среден разход от 4,5 литра и 119 гр/км CO2.
Промените са единствено в периферията на мотора, като две са основните посоки, в които са работили шведските инженери. Първата засяга процеса на зареждане на акумулатора. За да намалят натоварването върху мотора, от Volvo са оборудвали своите модели с интелигентна система за заряд, при която генераторът работи единствено в моментите, когато производителността на силовия тракт е ниска, например, при спускане.
Втората ключова модификация засяга ремъка, който задвижва именно алтернатора и компресора на климатика. Променен е дизайна на ролките, в резултат на което са намалени загубите при триене.
Благодарение на доработката двата модела на Volvo генерират по-малко от 120 гр CO2 за километър пробег, когато са комбинирани с шестстепенна механична скоростна кутия. Максималната мощност от 109 к.с. и въртящият момент от 240 Nm са на разположение на водача срещу 4,5 литра среден разход, който в извънградски условия може да падне до 4. При това положение на теория V70 и S80 могат да изминат 1750 километра само с едно зареждане.
V70 и S80 с преработения 1,6-литров дизел попадат в гамата DRIVе на Volvo за високоефективни модели с емисии на CO2 под 120 грама. В нея влизат още Volvo C30 (99 гр/км), Volvo S40 (104 гр/км) и Volvo V50 (104 гр/км).
Ikibanata i durvesata
Щом върви значи е опасно! Да сложат 1,6 бензин, че да не може този форд да мръдне, тогава няма да има пострадали.
ageorgiev2010
Аз намирам идеята за удачна, защото лично за мен е налудничава идеята да има автомобил със 750 к.с., който да има претенцията за "сигурен"!
Петър
1.6 литровия дизел на флагмана S80? Малко нелепо звучи, дали нямаме някаква грешка по трасето? То бива down-sizing бива, ама това е малко прекалено!