Със системата си за задвижване на четирите колела, електронният асистент при потегляне по наклон и клиренсът от 21 сантиметра, Volvo XC 70 е едно чудесно решение не само за дълги пътувания, но и за движение по черни пътища. Третата генерация на изключително сполучливия модел вече е в продажба.
В своята същност, Volvo V70 на практика представлява XC 70 с променена външност, преработено окачване и добавена система за двойно предаване. Каросерията е получила нови пластмасови защитни елементи, клиренсът е достигнал 21 сантиметра, а гумите са предназначени и за офроуд-шофиране. Ако се случи така, че гумите с широчина 215 мм започнат да губят сцепление, с помощта на Haldex-съединител тягата от 3,2-литровия редови шестцилиндров двигател с мощност 238 к. с. се предава и към четирите колела. В екстремни случаи, задният мост може да получи до 65 процента от въртящия момент.
Неуморен при движение по черни пътища
XC 70 се справя неуморно с движението по черни пътища и други подобни среднотрудни терени, при което дори комфортът остава на добро ниво. Серийно е вграден и електронен асистент, подпомагащ потеглянето по наклон. Ограничения в проходимостта обаче поставят дългото междуосно разстотяние и най-вече малките ъгли на атака отпред и отзад. Сериозните габарити (4,84 дължина и 1,86 метра широчина) също не са предимство при офроуд-шофиране.
От всичко по малко
Свободното пространство в интериора е в изобилие на всичките пет места, багажното пространство вече побира 575 вместо досегашните 485 литра, а при сгъване на задните седалки лесно достига до 1600 литра. Мястото за краката на пътниците на втория ред е увеличено с пет сантиметра спрямо предходното издание на модела.
3,2-литровият редови шестцилиндров двигател се справя добре със задвижването на 1,8-тонния автомобил и винаги запазва фините си маниери на работа, но не се представя особено енергично. Честата смяна на предавките от страна на шестстепенната автоматична трансмисия също не успява да подобри съществено динамиката. Като единствена алтернатива, Volvo предлага добре познатият петцилиндров турбодизел със 185 к. с., който изглежда като по-разумното решение за този автомобил.
Текст: Йорн Ебберг
Снимки: Беате Йеске
mitko
iskam motor
Цвети
Волво,със всяка нова премиера учудват със невероятни иноваций. Новото волво е още един невероятно качествен и насочен към хората продукт. ВОЛВО...ШАПКА ТИ СВАЛЯМ.
puk14
дизаина и интериора са изпипани ; учудващо е липсата на цяла предна броня за кола претендираща да е crossover , haldex-съедини теля е неподходящ за такъв тежък и голям автомобил ; цената е нереално висока за xc70, както и за другите модели на волво.