Най-малкият SUV на Volvo обещава да привлече много нови клиенти към шведската марка
Дебютът на XC40 трудно би могъл да бъде по-бляскав – още със стъпването си на пазара, моделът спечели приза Автомобил на годината в Европа, а малко по-късно беше провъзгласен и за Световен автомобил на годината. Предвид насоката, в която се развиват вкусовете на голяма част от публиката, това не е изненадващо – все пак става дума за компактен SUV с премиум излъчване, открояващ се дизайн, огромен набор от асистиращи системи и върхови възможности за свързаност. Или казано по друг начин – концепцията на новото Volvo звучи като сбъдната мечта за всеки, който в момента иска да продава автомобили в големи тиражи.
Време е да разберем какво представлява моделът всъщност. Дългата 4,43 метра каросерия на XC40 се откроява отдалеч – от една страна дизайнът категорично определя автомобила като класическо Volvo, а от друга типичните за шведите стилистични похвати са интерпретирани по нов и свеж начин. В кокпита пък откриваме огромен сензорен екран с на моменти отвличащо вниманието на водача управление на функциите, предизвикателно изглеждащ лост за управление на автоматичната трансмисия, ефектни вентилационни отвори и удобни седалки с кожена тапицерия – всичко тук е издържано в типичния за марката стил. Във вратите има огромни по размер, тапицирани с филц джобове, които без проблем побират дори лаптоп, в средната конзола също е предвидена голяма ниша за предмети – изобщо местата, където може да съхранявате вещите си, удивляват както с броя, така и с обема си. Според екипа на Volvo, този автомобил е замислен с основната идея да улеснява своите собственици в тяхното забързано градско ежедневие – и в много отношение целта им изглежда постигната.
Повече за впечатленията ни от новото Volvo XC40 можете да откриете на страниците на майския брой на списание auto motor und sport България.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Волфганг Грьогер-Майер