Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Връщат KERS, ако има ефект и е евтин

04.04.2010 10:52
Туит

Системите за повторно използване на кинетичната енергия трябва да бъдат на разумна цена и да имат наистина голям ефект върху състезанията, за да се върнат във Формула 1, смятат тим-шефовете в падока.

Този петък в Малайзия FOTA стартираха преговорите около евентуалното завръщане на KERS, като целта е да се увеличат изпреварванията, съответно и качеството на състезанията. От Renault са най-активни в тази насока и причините за това са няколко. На първо място Формула 1 ще направи крачка напред по-отношение на „зеления” си имидж, който в момента куца сериозно, на второ – технологията може да се прилага в серийните автомобили на компанията и на трето – шоуто на пистата щe е по-голямо.

Повечето тим-шефове смятат, че KERS наистина има бъдеще, но единствено ако има наистина положителен ефект върху изпреварванията и разходите по нея се контролират.

KERS е една наистина интересна технология, но според мен е важно да не допускаме грешките от миналата година”, коментира босът на Red Bull Кристиан Хорнър. „Тогава системата не ти даваше повече скорост. Ето защо в крайна сметка не я използвахме.”

„Ако ще връщаме KERS, трябва задължително да увеличим ефекта, който оказва върху поведението на автомобила, трябва да го свържем по максимално добър начин със спортния правилник, за да може изпреварванията наистина да стават с натискането на един бутон.”

"Трябва (производтелите) да я изучат из основи и да е на разумна цена. Ние не сме специалисти в тази област, трябва да разчитаме на нашия производител на двигатели за него.”

Босът на McLaren Мартин Уитмарш логично също бе оптимист относно евентуалното връщане на KERS, което и логично с оглед на факта, че миналата година неговият екип бе един от най-успешните по отношение използването на системата.

Справихме се добре с KERS през миналата година, наслаждавахме се на технологията. Бяхме сред основните поддръжници на KERS във Формула 1 и с радост бихме приветствали връщането й”, коментира Уитмарш.

„Трябва обаче да обръщаме внимание върху цялостната картина, а не върху отделните й елементи. В момента Формула 1 трябва да е достатъчно устойчива за 10 отбора, да се надяваме за 13 в бъдеще. Когато върнем KERS, трябва да преценим с какви темпове ще се случи това и да решим на първо място дали всички тимове могат да си я позволят и на второ – да разберем, че миналата година бе интересно именно защото някои отбори имаха KERS, а други не.”

На въпроса каква част от тимовете подкрепят връщането на KERS, Уитмарш отговаря: „Не бих казал, че има разногласия, но много от отборите не могат да си позволят KERS за следващата година. Ето защо трябва да има разбиране между нас и да намерим някакво копромисно решение, което да е от полза за целия спорт.”

Рос Браун, който ръководи екипа на Mercedes GP, също се изказа в полза на KERS, но коментира, че системата трябва да е изцяло интегрирана в силовия тракт. Друг важен момент е, че през 2013 г. двигателите във Формула 1 ще бъдат сменени. При развойната дейност на KERS инженерите трябва да обърнат сериозно внимание на този факт, за да не се налага въвеждането на нова система само две години след евентуалното й връщането във Формула 1.

Коментари
comments powered by Disqus