Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Връщат обратния ред на стартиране във WRC?

21.04.2011 15:57
Туит

ФИА обмисля варианта да върне в сила обратния ред на стартиране във WRC след поредния абсурден сценарий, който се разигра на рали „Йордания“.

До края на 2007 г. във WRC важеше правилото първите петнайсет екипажа да стартират в обратен ред, за да може да се състезават при сравнително сходни условия. Доминацията на Льоб и Citroen обаче принуди ФИА да промени схемата и да коригира стартовата схема, като първият в класирането за шампионата или съответно след първия и втория ден от надпреварата трябваше да кара първи по етапите, което е сериозен проблем за макадамови състезания като рали „Йордания“.

Именно в арабската държава станахме свидетели на поредния фарс при стратегическото планиране на заводските отбори, което провокира недоволството от страна на Citroen, както и реакция от страна на ФИА.

„Още на старта знаехме, че Мико и Себ (Льоб) няма как да спечелят това рали“, коментира босът на Citroen Оливие Кенел. „Очаквахме да се случи точно това – Ожие и Латвала да се борят за победата. Ако не променим това, няма как да разберем, кой е най-бързият пилот, тъй като условията не са еднакви за всички.“

От ФИА също коментираха случилото се в Йордания. „Има все по-силни реакции по този въпрос и ние го следим изкъсо“, обяснява представител на Федерацията, цитиран от Autosport. „Да, правилникът може да се коригира още преди следващия кръг от шампионата, случвало се е преди, но е важно да разгледаме обстойно всички аспекти. Първо ще поискаме от отборите да одобрят промяната и едва след това ще я направим.“

Ако се съди по позицията на Ford обаче, е малко вероятно да има корекции в правилника. „Вижте битката в Йордания“, коментира шефът на M-Sport Малкълм Уилсън. „Вижте всички ралита през този сезон, петима пилоти с шанс за победата в Швеция, а после Йордания, където бе регистрирана най-малката разлика. Всичко това е заради правилника. Сега може да наблюдаваме един наистина вълнуващ спорт, а ако се върнем към обратния стартов ред, резултатите ще бъдат лесно предвидими.“

Коментари
comments powered by Disqus