Стратегическата група към Формула 1 прие серия от мерки, чрез които да подобри резултатите с приблизително 5 секунди на обиколка, като една от тях е презареждането по време на надпреварата. Промените трябва да влязат в сила през 2017 година.
Бръни Екълстоун, президентът на ФИА Жан Тод, както и ръководителите на Ferrari, Mercedes, Red Bull, Williams и Force India обсъждаха бъдещето на шампионата в Бигин Хил този четвъртък. Двигателите с мощност над 1000 к.с., по-широките гуми и новата аеродинамика отново бяха дискутирани, но промените за 2017 г. ще включват и презареждане по време на състезанията.
За последно презареждането бе позволено във Формула 1 през 2009 г., като главната причина за забраната му бе подобряване на шоуто. Съображенията за безопасност също бяха ключов довод. За сезон 2017 обаче то се завръща в шампионата, като правилото за максимален разход и дебит на горивото ще остане в сила.
Осместепенните кутии във Формула 1 ще бъдат заменени от шестстепенни, като целта е да бъдат повишени оборотите на задвижващите системи, което на свой ред да подобри звука. Като цяло конфигурацията на двигателите ще бъде запазена въпреки нежеланието на част от тимовете да продължат да работят с 1,6-литровите хибридни турбомотори. Основният довод на ФИА е "стабилността в правилника, която трябва да надделее с оглед инвестициите на производителите, участващи в спорта и да даде ясна визия на потенциалните нови кандидати".
Автомобилите би трябвало да станат значително по-леки от настоящите, като целта на ФИА е разлика с от 30 до 50 килограма. Това ще се осъществи чрез промени главно в областта на електрониката и скоростната кутия, а не чрез използването на скъпоструващи материали и ограничаване на теглото на пилотите.
Още през следващата година влиза в сила и свободният избор на двата вида сликове. Всеки тим ще има право да номинира два от четирите типа гуми за сухо (супер меки, меки, средни и твърди) за дадено състезание въпреки съпротивата на Pirelli. На теория това би трябвало да направи стратегиите по-разнообразни, но според италианската компания водещите отбори ще използват аналогични решения, тъй като ще бъдат наясно кои са най-ефективните за даден състезателен уикенд.
Предложението броят задвижващи системи, позволени през настоящия сезон, да бъде увеличен от четири на пет не бе прието главно поради съпротивата на клиентските тимове. За него настояваха Renault и Honda, като Mercedes също не бе против, тъй като петият двигател би осигурил по-голяма активност по време на свободните тренировки.