Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Втора поредна титла за Ford

19.11.2007 10:11
Туит

Ford спечели втора поредна титла при производителите в Световния рали шампионат. Фирменият тим на компанията - BP-Ford World Rally Team, завърши рали „Ирландия“ с 21 точки актив начело, което му гарантира престижното отличие един старт преди края на сезона.

Отново на върха през 2007 година

Маркус Грьонхолм и Тимо Раутиайнен триумфираха в Швеция , Италия и Гърция през първата половина на сезона, докато Мико Хирвонен и Ярмо Лехтинен спечелиха в Норвегия. Победите бяха регистрирани с рали версията на Focus за 2006 година. Новият Focus RS WRC 07 дебютира с двоен успех във Финландия благодарение на двукратния световен шампион, който през септември спечели и старта в Нова Зеландия – най-оспорваното състезание в историята на Световния рали шампионат. Последната победа за Ford е дело на Мико, който отвя конкуренцията на рали „Япония“ в края на миналия месец.

И двете спецификации на Ford Focus RS WRC са подготвени от британската компания M-Sport и специализирания екип на Ford TeamRS, отделът на Ford за високоефективни автомобили и моторни спортове, ръководен от Йост Капито през последните четири години.

„Очаровани сме от крайния резултат. През 2006 година спечелихме шампионата с напълно нов автомобил, което бе страхотно постижение. Запазихме титлата и през този сезон, въпреки че той още не е приключил, което е страхотно постижение и повод за фиксиране на нови по-високи цели“, заяви Джон Флеминг, президент и изпълнителен директор на Ford Europe. „Ford се гордее наистина много с успеха на своя автомобил. Отборът иска да благодари на всички от екипа на BP-Ford WRT за отдадеността, с която работиха през годината. Те отново имат пълното основание да кажат, че са най-добрите!

Световният рали шампионат е най-тежкото състезание за автомобили, базирани на серийни версии. Втората последователна победа при производителите е постижение, което ни кара да се чувстваме горди. Днес прелистихме още една запомняща се страница във великата история на Ford в света на моторните спортове“, завършва Флеминг.

Йост Капито, директор на новия отдел на компанията за високоефективни редови автомобили, бе не по-малко доволен. „Тръпката да видя Ford отново на върха е страхотна. През целия сезон демонстрирахме постоянство и стабилни резултати на финала. Работихме заедно като екип, за да сме на нивото на нашите таланати – Маркус, Тимо, Мико и Ярно. Основна заслуга имат инженерите ни, които предоставиха един отличен автомобил за база, върху която бе изграден състезателният Focus RS WRC. Лично аз се гордея с постигнатия резултат. Радвам се, че ще поема новата си ръководна позиция във Ford през 2008 година след такъв успех.“

Сезон 2007 затвърди отличното партньорство между Ford Europe и препаратора M-Sport, отговорен за програмата на „Синия овал“ в Световния рали шампионат още от самото й начало през 1997 година.

„Маркус и Тимо дирижираха поредното предизвикателство за Ford в последния си сезон, но за нещастие отпаднаха. Те получиха подкрепата на Мико Хирвонен и Ярмо Лехтинен, които демонстрираха отличен растеж през цялата година и доказа, че са един от най-добрите екипажи в света и достойни наследници на колегите им, които се оттеглят от спорта в края на сезона“, заяви босът на M-Sport Малкълм Уилсън.

Ford и рали спорта – история на успеха

Ford е синоним на моторните спортове вече повече от век. На 10 октомври 1901 година Хенри Форд побеждава известния пилот Александер Уинтон в надпреварата Grosse Pointe Race благодарение на автомобил с максимална мощност 26 конски сили, конструиран лично от него. През 30-те „Синият овал“ триумфира на два пъти в най-престижното рали „Монте Карло“, след което на бял свят се появяват множество модели на Ford, които успешно участват в различни състезания и шампионати. Сред тях са иновативният Zephyr, Cortina, триумфирал в един от най-тежките стартове – рали „Сафари“ през 1964 година, небезизвестният Falcon и в края на 60-те – легендарният Escort, който регистрира първата от общо 21 WRC победи в дебютния си сезон през 1973 година.

През 1979-а Бьорн Валдегард печели първа шампионска титла за Ford при производителите благодарение на Escort RS1800. Шведът триумфира и в шампионата на пилотите – постижение, което Ари Ватанен дублира с аналогичния автомобил две години по-късно.

Focus WRC дебютира през 1999 година. Досега рали-версията на модела от средния клас на концерна има 31 победи в Световния рали шампионат. Focus RS WRC 06 се появи на сцената в края на 2005-а и спечели втора титла за Ford при производителите след 27-годишна пауза.

по материали на BP-Ford 

Коментари
comments powered by Disqus