Топ двигателят ще бъде добре познатият 5,2 -литров атмосферен
В момента Audi тества на пистата Нюрбургринг новото Audi R8, което ще атакува пазара през 2015 г. Първите снимки на прототипа дават конкретен изглед на новия супер спортен автомобил от второто поколение.
От 2007 г. насам Audi е заложил в програмата си R8, а откритият Spyder от 2010 г. Междувременно през годините се добавиха още модели, като R8 GT и V10 Plus. По време на автомобилното изложение в Париж през 2012 спортният модел се представи с нов фейслифт.
Новото Audi R8 върху Huracan-платформа
Второто поколение на Audi R8 ще сподели платформата на наскоро представеното Lamborghini Huracan. И двата автомобила са заложили на леката конструкция, използвани са материали като алуминий и карбон. Но в сравнение с Huracan, Audi R8 е определено по-широко и по-дълго. Въпреки това шасито е с около 60 кг по-леко, но едновременно с това по-яко, отколкото първото поколение.
Повече никакви ръчни трансмисии в Audi R8
Топ двигателят на новото Audi R8 със задвижване на всички колела отново ще бъде добре познатият 5,2 -литров атмосферен. В момента в Huracan той генерира 610 к.с., а в Audi десетката осигурява най-малко 580 к.с. Едно сравнение, в момента най-мощното серийно Audi R8 генерира 550 к.с. с V10 Plus. Въпреки че се подразбира, че Audi може да използва за основен двигател новия 4,0 -литров битурбо V8 двигател, информация от средите на Audi, инженерите от Инголщадт вече не залагат на турбо двигателите. Така при новото оформление не е необходимо да се осигурява охлаждане на входящия въздух, както и извеждане на отделената топлина от турбо агрегата.
Ако изобщо трябва да има втори, по-малък двигател, то добре познатият 4,2-литров атмосферен ще бъде подложен на сериозно ревизиране. Едно е сигурно, че при новото поколение няма да има повече ръчни трансмисии, супер спортният автомобил ще бъде най-вече със 7-степенна трансмисия с два съединителя.
Все пак новото Audi R8 е напълно замаскирано, фаровете са по-тесни (серийно с Matrix, както и опция с лазер), въздухозаборниците по-големи и предницата изглежда по-дълбока. Изваждащият се спойлер краси задната част, както и мощният дифузьор, в който са интегрирани почти правоъгълните накрайници на изпускателните тръби. Задното стъкло, под което се намира двигателят, се разширява надолу, задните светлини също така са в нова LED визия.