Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Второто поколение на Aygo идва у нас през септември

01.09.2014 15:34
Туит

През последните 9 години моделът се наложи като ключов играч на пазара

Наследството

Новото Aygo е наследник на един изключително успешен модел за Toyota. През последните 9 години предишното поколение на Aygo бе наложено като ключов играч на пазара; спомогна за увеличаването на обема на сегмента на малките градски автомобили; допринесе за подмладяването на имиджа на марката Toyota; Въпреки неговата над 90-процентова идентичност с тризнаците С1 и 107, Aygo 2005-2013 успя да завоюва категорична лидерска позиция в сегмента и да реализира над два пъти по-големи продажби от преките му конкуренти, взети заедно.

Новият модел

 „В основата на проекта бе създаването на автомобил, който хората ще обикнат“, споделя Дейвид Терай, главен инжeнер на новото Aygo. „Обикновено чарът на автомобилите от А-сегмента се крие в тяхната практичност,  компактност и ценово позициониране. За съжаление обаче твърде често те са лишени от емоция и мигновенно желание за покупка. Моментите, в които усещаш, че наистина искаш този автомобил, когато страстно разлистваш страниците на брошурата, докато преценяваш какво точно да купиш, са рядкост. Дизайнът е поставен на второ място, а и нямаш голям избор от разнообразни опции на оборудване.“

 „Изглежда  автомобилните инженери, дизайнери и стратези смятат, че водачите на малки автомобили не прекарват достатъчно време зад волана и поради тази причина са готови да правят компромиси. Не приемам тези твърдения за истина. Убеден съм, че тези  водачи, както всички останали, искат да притежават автомобил, с който да се гордеят. Затова приех задачата да създам точно такъв автомобил.“

J-Playful дизайн

Компактността на автомобила е ключова за бъдещите „градски“ потребители на AYGO. Дължината на автомобила е нарастнала със само 25 мм до 3,455 мм, запазвайки водещата позиция на AYGO в компактния сегмент. Въпреки увеличеното със 7 мм пространство за главите, височината е намалена с 5 мм до 1460 мм за по-добра аеродинамика. Колеята на автомобила е увеличена с 8 мм отпред /до 1430 мм/ и отзад /до 1420мм/ за по-впечатляваща стойка на автомобила.

Солидният външен вид идва от еднообемната форма, заложена в основата на проекта. За да присъства и закачливия елемент, дизайнът на автомобила е заимстван от разширяващ се мек материал, притиснат на места от твърда обвивка. Докато се уголемява, някои части изпъкват значително и създават смелата X-graphic визия на Aygo отпред. Същите издути елементи могат лесно да се разпознаят по цялото купе – долна предна решетка, предни светлини, фарове за мъгла, странични стъкла и огледала.
Дизайнерската X-graphic линия е силно изразена и в сменяемите екстериорни елементи, които са неразделна част от новото Aygo. В профил се забелязва сниженият таван и изнесената предна колона. В резултат на тези модификации, центърът на тежестта на автомобила е изнесен напред, което подобрява баланса и цялостното пътно поведение. Промените са подчертани и с наклонената междинна линия, която завършва в задните стопове. От своя страна таванът има нов профил с вграден спойлер, които допринася за подобряването на аеродинамичните характеристики.

Формата на страничните прозорци се различава при 3- и 5-вратите версии, като последните преливат в задните стопове, което създава усещането за по-дълъг и обемен автомобил. Задната част на новото Aygo кореспондират на  дизайна в предната част на автомобила. Задната врата и бронята образуват линии, които разчупват солидната визия на автомобила.

Комфорт

Основния елемент, около който е конструиран целия интериорен дизайн, е трапецовидната централна конзола, чийто дизайн е в тон с  цялото вътрешно пространство – въздуховоди, тапицерия и обшивка на скоростен лост. Конзолата съчетава пространствено табло с матирано покритие против отблясъци, разположено между аеродинамичните предни колони, които осигуряват по-добра видимост на водача. Приборите в инструменталното табло са с овален дизайн. Постоянно осветеното табло има мултиинформационен екран  с едър шрифт за максимална четимост.

Както екстериорът, така и интериорът може да бъде персонализиран. „Работили сме много върху ергономията в интериора“, заявява главният инженер Терай. „Вземайки предвид по-младата аудитория в компактния сегмент, сме намалили наклона на волана от 28 на 26.6 градуса, намалили сме дължината на основата на седалката с 10 мм и сме оборудвали шофьорската седалка с механизъм за настройване на височината й, така че намирането на най-удобната позиция на шофиране да става лесно.“

Въпреки непромененото междуосие на автомобила от 2340 мм, дължината на пътническото пространство е увеличено с 9 мм, а допълнителните 20 мм за подлакътника гарантират удобството на предните места. Багажното пространство е увеличено с 29 литра, нараствайки до 168 литра, а увеличеното със 75 мм товарно пространство позволява по-лесен достъп.

Интелигентен бензинов двигател

Единствено в А-сегмента се наблюдава следната тенденция – лоялност на клиентите към бензиновите двигатели. Преработеният 3 цилиндров двигател на Toyota, отличен с много награди, предоставя идеален баланс между бърза реакция  и икономичност.

„Искахме да подобрим както динамиката, така и икономичността,“ – разяснява главният инженер Терай. „В класа на Aygo текущите разходи по автомобила са от ключово значение – клиентите не искат да харчат много за гориво. Но в същото време не искахме да използваме скъпи технологии за намаляване на разхода, защото това щеше да доведе до значително увеличаване на цената. За това, нашето основно предизвикателство беше да измислим лесни, но и интелигентни начини да постигнем нашите цели.“

Това обяснява дългия списък с подобрения в 998 куб. см агрегат. Първо, степента на сгъстяване е увеличена от 11.0:1 до 11.5:1.  Горивната камера е с подобрено охлаждане, а VVT-i системата за впръскване на горивото е оптимизирана. Освен това, един от най-леките двигатели в класа си е дори още по-олекотен, благодарение на използването на глава на цилиндъра с вграден колектор за изгорелите газове.

Двигателят развива 51kW (69 к.с.) при 6000 об/мин и 95 Нм при 4300 об/мин, като 85 Нм са достъпни още от 2000 об/мин.

Новото Aygo понижава разхода на гориво от 4,4 до 4.1 л/100км, а СО2 емисиите спадат до 95 г/км.

Въпреки всички тези подобрения, особено внимание е обърнато на запазването на игривия характер на двигателя. Той продължава да обича високите обороти при по-високи скорости, и въпреки че шумоизолацията е подобрена, спортния звук е запазен при силно подаване на газ.

Накрая, продължително е работено върху аеродинамиката на автомобила с цел подобряване на икономичността. Това включва оптимизацията на въздушния поток около автомобила, използването на преден и заден спойлер, и кори на пода на автомобила. В резултат на това коефициентът на челно съпротивление е намален до Cd 0.29.

Трансмисия x-shift

Роботизираната ръчна скоростна кутия x-shift се предлага като алтернативен вариант на пет-степенна ръчна скоростна кутия  при новото Aygo. Тази значително подобрена трансмисия има напълно автоматичен режим и няма съединител, като използва комютър за бързо и прецизно превключване. Предавателните числа са оптимизирани да доставят удоволствие от шофирането и по-добър разход на гориво.
Режимите E (Easy), M (Manual) и R (Reverse) позволяват на автомобила да се придвижва като конвенционален автоматик. В режим Е системата сама избира подходящата предавка в зависимост от скоростта, условията на пътя и позицията на педала на газта. X-shift трансмисията в новото Aygo е оборудвана с kick-down функция, която е характерна за автоматичните трансмисии. В допълнение, можете сами да избирате предавките от лостчетата на волана дори в режим Е. Избирайки режим М, шофьорът може да сменя предавките от скоростния лост или от лостчетата на волана.

С x-shift, новото AYGO реализира разход на гориво от 4.2 л/100 км и СО2 емисии от 97 г/км.


Оборудване

Новото Aygo предлага щедро стандартно оборудване. Стандартни за всички нива са FM радио с USB и AUX входове, Система за управление на динамичната устойчивост на автомобила (VSC) и Система за подпомагане на потеглянето по наклон (Hill Start Assist), 6 въздушни възглавници, Wi-Fi интернет в автомобила, LED светодиодни дневни светлини, аларма и оригинални стелки „Аygo”.

Стратегията „x-play” е в основата на вдъхновнието за  всички специални серии „х-cite”, „x-clusiv”, и „x-wave”.

Детайлно описание на оборудването е приложеното в ценовата листа, включена в пакета с информация.

Мултимедийна система X-TOUCH

Пренасяйки достъпните мултимедийни системи в следващото десетилетие, Toyota x-touch предлага на собствениците на новото AYGO безпрецедентна комбинация от мултимедийни възможности и свързване със смартфони.

Системата x-touch използва 7- цветен сензорен екран, интегриран в централната конзола. Това е първата система в сегмента, която е оборудвана с камера за паркиране на заден ход като стандартно оборудване.

Toyota x-touch има изключително опростено меню с пет основни икони, които правят работата със системата лесна и интуитивна. Категорията за избор на източник за музика ви дава възможност да избирате измежду FM/AM радио, музика чрез Bluetooth, AUX или USB свързаност с опция за изобразяване на корицата на албума.

Когато аудиото е изключено, голям дигитален часовник с ретро дизайн добавя характер към игривия дизайн на системата. Чрез телефонната функция, водачът може да влезе в контактите си, да провежда обаждания или да получава и чете съобщения на екрана.

Борд комютърът  показва информация за оставащия пробег, средния разход на гориво, време на пътуването и данни от минали пътувания. Широк избор от приложения позволява на водача  да използва навигацията или социалните медии.

Безопасност

Новото Aygo е разполага с широка гама оборудване за пасивна и активна безопасност. Като стандартно оборудване автомобила разполага с ABS (Антиблокираща спирачна система), EBD (Електронно разпределение на спирачното усилие), VSC (Система за контрол на динамичната устойчивост на автомобила), въздушни възглавници,  ISOFIX закрепване на детски столчета, система за следене на налягането в гумите, система за улеснено потегляне по наклон (HAC) и система за сигнализация при аварийно спиране.

Високоякостната конструкция на новото Aygo е проектирана да намали деформацията на пътническата кабина при челен, страничен и заден удар, както и да защити пешеходците в случай на инцидент, като равномерно разпредели силата на сблъсъка.

Създай своето собствено Aygo: Интелигентна персонализация

С богат набор от интересни, достъпни и винаги налични детайли за персонализация на автомобила, клиентите на новото AYGO могат да го направят изцяло според своя вкус. „Това бе от изключително значение за мен,“ казва главния дизайнер Терай. „Първо, защото клиентите са свикнали да избират цветовите комбинации на новите си придобивка и е време автомобилната индустрия да отговори на търсенето. И второ, за да може всеки клиент да притежава свое собствено Aygo, което изглежда точно така, както си го е представял. Възможността вашият автомобил  да бъде  уникален ще го направи още по специален за Вас.“

Сменяемите части по екстериора (предния X-панел, разширенията на преден X-панел, задния дефузор, алуминиевите колела и стикерите за таван и алуминиевите колела) и интериора (панела на инструменталното табло, централна конзола, контура на вентилационните отвори, топката и облицовката на скоростния лост) могат да бъдат лесно подменени, за минимално  време, дори след години употреба.

Концепция

Предизвикателството бе да се гарантира лесният и структуриран избор на клиента. За да се постигне това, персонализацията на автомобила се гради на 4 основни елемента: разнообразие, непринуденост, достъпност и наличност.

Благодарение на разнообразие от богати нива на оборудване, специални серии и допълнителни аксесоарни пакети за предаване на индивидуалност на автомобила , клиентите ще имат пълната свобода да развихрят фантазията си  Доставките на новото Aygo ще бъдат с гарантирано кратки срокове, независимо от избора на клиента за персонални, екстериорни и интериорни предпочитания.

Пакети

Клиентите, които искат да предадат различен дизайн на тяхното ново Aygo, но без да използват персонализирането на всеки панел, могат да използват екстериорните и интериорни пакети. Всичко е във ваши ръце от  промяната на цвета на  предната X-решетка и задната броня до стикери, които допълнително да подчертаят характера на автомобила.

Продажби в България

Продажбите на Aygo в България стартират на 1 септември 2014.

Коментари
comments powered by Disqus