Бившият пилот от Формула 1 и настоящ състезател на Toyota в WEC Алекс Вурц обяви официално, че ще прекрати състезателната си кариера след "6 часа на Бахрейн" следващия уикенд.
След успешна кариера в малките формули Алекс Вурц излиза на голямата сцена през 1996 година, когато става най-младият победител в "24-те часа на Льо Ман". Този успех дава възможност на австриеца да се присъедини към отбора на Benetton във Формула 1, където четири години е титуляр.
След Benetton Вурц преминава в McLaren, където е тестови състезател, но прави още един пълен сезон като титуляр с Williams през 2007 година. Трите подиума са върховите му резултати във Формула 1, но най-големите си успехи той записва в "Льо Ман". През 2008 г. Вурц дублира победата си от 1996 г. с Peugeot, а през 2014 г. бе само на крачка от требъла с Toyota, но технически проблем доведе до отпадането на автомобила с номер 7, който споделяше с Казуки Накаджима и Стефан Саразен.
"След дванайсет години като титулярен и тестови пилот във Формула 1 имах щастието да продължа кариерата си в състезанията с прототипи за още осем сезона", казва Вурц в официалното си изявление.
"Това означава, че през половината от живота си съм се състезавал на най-високо ниво, а още една четвърт съм прекарал, за да стигна до това ниво. Ето защо смятам, че е време да сложа точка на кариерата си като професионален пилот."
"Благодарен съм за страшмно много неща, с не по-малко се гордея. Двете победи в "Льо Ман" винаги ще са специални, няма как да ги забравя, но и подиумът на "Силвърстоун" едва в третото ми състезание от Формула 1."
Оттеглянето на Вурц от активна състезателна дейност не е изненада. За него се говореше още по време на тазгодишното издание на "24-те часа на Льо Ман", но водещ фактор за крайното решение на австриеца по всяка вероятност е слабата форма, в която се намира екипът на Toyota. Само година след като спечели WEC, японският производител е бледа сянка на Porsche и Audi, които този сезон си оспорват титлата.