Дизайнът и размерите на серийния автомобил са само малко по-различни от студията
Volkswagen пуска наследник на CC. Sport Coupé Concept GTE от 2015 предлага пръв преглед. Купето, построено върху платформата MQB, е по-голямо от Passat, с нов заден капак и ще се казва VW Arteon. Открихме първия прототип.
Две години след дебюта на студията на автомобилното изложение в Женева 2015, серийната версия на наследника на VW CC ще дебютира в отново в Женева. Хечбекът купе с четири врати на име VW Arteon (ударение върху първата сричка, съчетание от "Art" на английски означава "изкуство" както и „eon“ като доказателство за китайския флагман „Phideon“), който трябва да бъде не само малко по-голям от Passat, но също така и да се позиционира над многофункционалните таланти от средната класа на Volkswagen . И да вербува клиенти и ще се предлага, там където клиентите търсят спортни седани от горната средна класа. В Европа, Китай и САЩ.
Дизайнът и размерите на серийния автомобил са само малко по-различни от студията, както издава прототипът. От пръв поглед се вижда по-широката радиаторна решетка, позната ни от Passat. Ребрата на радиаторната решетка се простират до триизмерните LED фарове. Прозорците изглеждат по-тесни, стъклата на вратите са без рамки, покривът достига до опашката, очертан от малък ръб. Задната врата се отваря нагоре. Както много други модели на VW, купето също е с модулната Infortainment конструкция. Снимки от неизвестен автор също показват интериора на MQB-Coupé. Те обаче ясно показват разлика със студията: в средата на арматурното табло, което леко е наклонено към водача, се мъдри аналогов часовник, покривът на кокпита е леко ръбест, а кръглите инструменти - по-големи. На централната конзола е закрепен голям мултимедиен екран, както и управлението на климатика.
Както при кросоувъра Atlas, така и XL-Passat представлява върха на модулната конструкция (MQB) при лимузините и може би най-успешната концепция на марката, позиционирана в по-високия сегмент, за разлика от злополучния Phaeton. Флагманът на VW лимузината няма да се произвежда в стъклената манифактура в Дрезден, където занапред ще се произвежда e-Golf, а в завода в Емден. С дължина от 4,90 метра и с междуосие 2,84 метра той ще надмине Passat с повече от 11 см, но с височината от 1,41 метра, той е почти 5 см по-нисък.
Завидно пространство във VW Arteon
Ефектът от тези пропорции вече направи фурор през 2015 в Женева. Широчината от около 1,87 метра на Sport Coupé го прави много по-представителен, от визуално много по-крехкия американски Passat с подобни размери. Освен това моделът с четири врати демонстрира икономия на пространство с модуларната конструкция. От дългото 2,84 м междуосие студията предлага царско пространство за краката в задната част. По-високите пътници ще трябва леко да се наклонят само при качването, в задната част ще се радват на завидно пространство.
Концептуалният автомобил под името GTE се задвижва от хибридна техника, само V6 TSI генерира около 300 к.с. и 500 Нм, заедно с двата електрически мотора, разположени отпред и отзад, сумарната мощност възлиза на 380 к.с. За начало това е добре. На старта ще има и двигатели с вътрешно горене. Топ двигателят за Европа вероятно е един 2,0 TSI с около 275 к.с. За Съединените щати, където Passat тъкмо стъпи с концепцията GT в GTI-визия с мощния 280 конски сили VR6 двигател, 3,6-литровият VR6 може би ще бъде топ двигателят, както вече в Atlas. За Китай стъпи модификация на 2,5-литровата турбо версия, която се вписва по-добре в данъчното законодателство.
По-мощен дизел за Европа
В Европа на разположение е мощната версия на 2,0 TDI с 240 к.с и със задвижването на всички колела е безпроблемно благодарение на MQB и по всяка вероятност в САЩ, подобно на Atlas, той ще бъде оборудван с така популярната напълно автоматична трансмисия (с 8-степени Aisin), докато тук ще има опция с двоен съединител. Иначе, големият Coupé седан ще бъде оборудван с всички инфотейнмънт асистиращи системи на MQB, съответно на концерна, а дигиталният кокпит се предлага срещу допълнително заплащане.
Засега не иде реч за плъгин хибрид, както в Passat GTE, който благодарение на MQB също не би имал проблем. Това би могло да значи, че VW работи върху по-силна GTE версия. Може би в началото ще има с електрическо задвижване. Големият заден капак, не само, че ще се отваря електрически при ходене (Easy Open), но ще се и затваря по същия начин.
VW Arteon струва 33 000 евро
Цената на новия VW Arteon се очаква да варира около 33 000 евро. Производството на стария VW Coupé междувременно е преустановено, както и Coupé с четири врати също е премахнато от уеб страницата на VW. Моделите в търговската мрежа са само от складова наличност.