Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

VW Bulli: Деца на цветята

01.03.2011 10:44
Туит

Групата на VW е една от най-активните на автосалона в Женева, но едва ли някой е очаквал, че на швейцарското изложение ще дебютира прототипът Bulli, който ни връща към легендарния бус от средата на миналия век.

Габаритите на Bulli са твърде скромни, като се има предвид акселерацията в автомобилната индустрия за изминалите години. Дължината му е 3,99 м, широчината – 1,75 м, височината – 1,70 м, а междуосието е 2,62 м, което е само с 4 см повече от това на Golf. За сметка на това обаче в него има достатъчно място за шестима благодарение на 3+3 конфигурацията на седалките.

В средата на миналия век темата за опазването на околната среда е била екзотика, а не реален феномен. Новият Bulli обаче я поставя на първо място със своя електрически силов тракт. Той е базиран на електромотора, чиято максимална мощност достига 85 кВт (115 к.с.), а въртящ момент – 260 Нм, и на литиево-йонната батерия с капацитет от 40 кВт/ч.

На теория тази комбинация би трябвало да гарантира 300 километра пробег, пише в официалното съобщение на VW, но практиката показва, че половината на горепосочената дистанция е реалният показател. При все това обаче тежащият 1450 кг Bulli, дори и в прототипната си версия, притежава всички ключови характеристики, необходими за подобен автомобил. Ускорението от 0 до 100 км/ч например се осъществява за съвсем приличните 11,5 секунди, а максималната скорост е фиксирана на 140 км/ч.

Във визуално отношение новият Bulli се опитва да подражава на своя първообраз по двуцветното оформление на каросерията, V-образния профил отпред и масивната емблема на VW. LED светлините, 18-цоловите колела и агресивните отсечени форми обаче ни връщат в настоящето.

Интериорът също е свързан изрично с най-съвременните технологии. Дисплеят на мултимедийната система например е заменен с док станция за iPad. Оборотомерът логично е отпаднал от контролните уреди заради избора на изцяло електрически силов тракт, няма и скоростен лост, като той е заменен от превключвател на таблото за активиране на задната предавка. Обемът на багажното отделение пък е 370 литра в конфигурацията 3+3 на седалките, а при сгънат заден ред достига 1600.

На този етап няма информация за евентуално серийно производство, но от VW отбелязват, че Bulli е проектиран така, че без проблеми да бъде оборудван с класическите бензинови и дизелови двигатели на групата.

Коментари
comments powered by Disqus