Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

VW Cross Coupe: Бъдещето на Tiguan

08.03.2012 10:41
Туит

VW продължава развитието на прототипа Cross Coupe. В Женева ще дебютира плъгин версията му, оборудвана с дизелов мотор, която по всяка вероятност ще се използва като база за серийния Tiguan.

Двигателят с вътрешно горене на Cross Coupe е двулитров TDI, а не 1,8, както първоначално предполагахме. Той е от новата генерация EA288 и е специално подготвен за MQB платформата, като в случая разполага със 140 кВт (190 к.с.). Успоредно с него работят два електромотора, които генерират съответно 40 кВт (54 к.с.) и 85 кВт (116 к.с.). По-слабият електродвигател задвижва предната ос успоредно с класическия агрегат, а когато двойното предаване е необходимо, се включва и другият, отговарящ за задните колела.

Комбинираната мощност на Cross Coupe достига 306 к.с., което ускорява тежащия 1858 килограма автомобил от място до 100 км/ч за 6,5 секунди при 220 км/ч максимална скорост. Тези отлични динамични характеристики изглеждат още по внушителни на фона на средния разход от 1,8 литра дизелово гориво и емисиите CO2 от 46 г/км, което е постижимо благодарение на литиево-йонната батерия с капацитет от 9,8 кВт/ч.

Пет са режимите на работа на Cross Coupe – CITY, OFFROAD, SPORT, E-mode и CHARGE. Най-любопитен от тях е CHARGE, при който акцентът е поставен върху зареждането на батериите. На пръв поглед използването му не изглежда особено удачно, но той може да се окаже изключително полезен, когато водачът навлиза в населени места или зони, където изцяло електрическото задвижване се ползва с преференции, и има нужда от пълния капацитет на батерията. CITY гарантира минимален комбиниран разход в градски условия, а E-mode позволява на Cross Coupe да измине 45 км при скорост до 120 км/ч изцяло на електричество.

Cross Coupe е първият автомобил на VW, конструиран на базата на MQB платформата, като по отношение на габаритите се позиционира между Golf и Tiguan. Дължината му е 4,36 м, широчината – 1,87 м, а височината достига 1,52 м. Благодарение на късите надвеси обаче междуосното му разстояние е по-голямо дори и от това на Tiguan със своите 2,63 м, а същевременно Cross Coupe може да атакува препятствия при наклон до 24.2 градуса.

Във визуално отношение Cross Coupe прави впечатление с изцяло новата си предница, при която ламелите на радиаторната решетка са конструктивен елемент и от челните биксенонови светлини. Скъсеният надвес и задните врати, които отнемат половината от калниците, пък са отговорни за характерния облик на задната част. Багажното й отделение достига впечатляващите като за подобен тип автомобил 380 литра обем, а при сгъването на двете задни седалки то може да нарасне до 1230 литра.

Коментари
comments powered by Disqus