Шумът около автомобилния салон в Детройт отдавна отмина, но това не пречи да се върнем десетина дена назад, за да ви представим прототипa E-Bugster. Електрическият Beetle разчита само на един електромотор, но той предоставя повече от достатъчните за стандартен автомобил 116 к.с. и 270 Нм.
E-Bugster ни връща към студията Ragster, която дебютира през 2005 г., но на практика това е последният представител от „зелената фамилия” Blue-e-motion. За това свидетелства фактът, че екипът на VW е подготвил един изцяло електрически автомобил, който се захранва от литиево-йонна батерия.
Нейните компоненти са разположени под багажника и задния ред седалки и тежат цели 315 кг, за да гарантират автономен пробег от 100 мили (161 км). E-Bugster се зарежда директно от електрическата мрежа при стандарт от 120 и 240 волта, както и с помощта на бързо зарядно устройство, при което 80% от пълния заряд може да бъде достигнат при половин час.
Сърцето на E-Bugster е електромоторът, чиято максимална мощност достига 85 кВт (116 к.с.), а пиков въртящ момент – 270 Нм, наличен още при потегляне. От VW обаче не публикуват какви са динамичните характеристики на самия електромобил.
Дизайнът на E-Bugster ни връща не само към прототипа Ragster, но и към вече серийния MINI Coupe заради характерния профил. Сред останалите отличителни белези впечатление правят раздутите калници, LED дневните светлини и 20 цоловите колела.
На този етап от VW са безмълвни относно евентуалното серийно производство. Не е изключено обаче позитивната реакция от страна на публиката да провокира борда на директорите да гласува разширяването на моделната линия на Beetle със сходен модел.
Rudi
По скоро на малко Бентли ми прилича :)
Петър
За малко да го сбъркам с Порше, преди да видя, че е Фолксваген . . но пък добър опит, трябва да им се признае :)