Volkswagen представи във Великобритания серийния Golf BlueMotion. На теория автономният пробег на новия модел, чийто резервоар побира 55 литра нафта, е 1447 километра.
Най-ефективният Golf, произвеждан някога, е оборудван с новия 1,6-литров common rail, който генерира 104 к. с., като кривата на въртящия момент достига своя максимум от 250 Нм едва при 1500 об./мин. Той е комбиниран със старт/стоп система, трансмисия с по-дълги предавателни числа и указател на таблото за превключване на предавките, система за регенериране на спирачната енергия и гуми с ниско съпротивление на търкаляне. Крайният резултат от взетите еко-мерки е разход от 3,8 литра при комбиниран пробег от 100 километра и 99 г/км емисии CO2.
За високата ефективност на Golf BlueMotion съдейства още аеродинамичният пакет с нови брони, прагове, спойлер на задната врата, както и 15-инчовите колела, които контактуват с пътя посредством окачването, получило нови по-спортни настройки. За да намалят общото тегло на автомобила, инженерите от Волфсбург са отстранили резервната гума и са я заменили със съответния ремонтен комплект. За съжаление обаче българското законодателство задължително изисква резервна гума, което може да се окаже проблем за родния пазар.
Golf BlueMotion стандартно се предлага с ABS и ESP системи, седем въздушни възглавници, получавтоматична климатична система и CD/MP3 плеър.
Цената на Golf BlueMotion във Великобритания е 17 325 паунда, което е със 785 повече спрямо стандартния аналог. При среден пробег от 10 000 мили на година (16 093 км) обаче само спестеното гориво възлиза на 120 паунда. Като добавим към това и по-ниските екотакси за такива модели на Острова, инвестицията определено си заслужава.
.......
Мерцедес ClS, хонда акорд, някой модели на ауди А4. Не виждам нищо странно да се ползват лепила и лепенки.
Илиян
Странно, това лято взех една Опел Корса под наем и тя нямаше резервна гума, а пък безпроблемно я предлагаха от rent-a-car фирмата.
Георги
Този модел във Великобритания ли ще се произвежда?
тенко
много икономи4ен.браво.
Илиян
Преди 3 години имах такъв проблем с C4 Grand Picaso. Версията с пневматично окачване не се внасяше, защото в България не било разрешено автомобилът да няма резервна гума, а тя по принцип няма
Кирил
Не е само VW Golf, който не слага серийно резервната гума. Много производители вече предлагат пакети за спукани гуми. Защо цената е в паунада? Би трябвало новият модел да излезе първо в Германия после във Великобритания.
Marshall
Само един коментар относно резервната гума.Не съм запознат с българското законодателство в такива подробности, но мога да споделя, че в новия Ford Fiesta видях тъкмо такъв ремонтен комплект, и при това серийно. Резервна гума се поръчва отделно.