Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

VW Golf GTI Edition 30 DSG: Подарък за юбилея

15.04.2007 14:04 1
1
2571813961
Туит

Golf GTI празнува своя трийсети рожден ден. VW отбелязва празничния повод със специална серия на GTI, която притежава точно онова, което любителите на модела ценят най-много: повече мощност.

Вместо серийните 200 к. с., юбилейната серия разполага с 230 к. с. Това увеличение е напълно достатъчно, за да оставите зад себе си един стандартен GTI – максималната скорост е 243 км/ч( 235 км/ч при серийния модел GTI). Времете за ускоряване от място до 100 километра в час е едва 6,3 секунди (GTI: 7,1 секунди), а 160 км/ч се достигат за 15 секунди (GTI: 17,5 секунди), като при това тягата от всички оборотни режими е толкова мощна, сякаш за двигателя карането с пълна газ е просто нещо подобно на сутрешно кафе за разсъмване.

TFSI в комбинация с DSG

Заклетите почитатели на екстремните автомобили може би биха поискали малко повече хъс при най-високите обороти на TFSI-задвижването, но най-късно при 6500 оборота в минута преминаването на по-висока предавка става задължително. При тестовия екземпляр от специалната серия, предаването на въртящия момент към предните колела е поверено на DSG-трансмисия с два съединителя, която може да сменя предавките автоматично или ръчно чрез планки от волана. Ръчният режим е извор на невероятно удоволствие за водача, най-малкото заради забележително краткото време за превключване. От друга страна обаче, вариантът с класически шестстепенен автоматик предлага още повече комфорт, а е и по-евтин, но който търси истинска спортна емоция, ще намери в лицето на DSG едно наистина великолепно решение.

Удоволствието си има цена

Цената на базовата версия на юбилейния модел е минимум 3500 евро над тази на серийния GTI. С оглед на допълнителната доза ексклузивност и различни детайли като 18-цоловите колела, които при стандартния модел се доплащат с около 500 евро, тази цена изглежда може би оправдана, но си остава много висока за модел от компактния клас.

GTI-моделът на VW все още съхранява своя класически характер – изобилие от мощ, съчетана с предно предаване. Всеки, който научил да използва пълноценно тази комбинация, знае с какво е ценна тя,  най-вече осъзнава факта, че сред всички автомобили с предно предаване на тази планета, GTI е един от най-динамичните на пътя. Накратко – интересен подарък по случай юбилея на един автомобилен култ. Подарък, който е извънредно подходящ за всеки, заразен от GTI-треската, стига разбира се да може да си позволи подобно скъпо удоволствие. Засега серията Edition 30 ще се продава свободно и не се предвижда производството да бъде ограничавано до някакъв определен лимит.

Текст: Волфганг Кьониг
Снимки: Ахим Хартман

Оценка

VW Golf GTI Edition 30 DSG

VW Golf GTI Edition 30 DSG

Впечатляващи динамични показатели, подчертано динамично поведение на пътя, извънредно прецизна кормилна уредба, перфектно настроена DSG-трансмисия - това са безспорните плюсове на Golf GTI Edition 30 . Основните недостатъци са високата цена, ограниченият комфорт на возене и типичните за модел с предно предаване проблеми със сцеплението специално при мокра настилка.


Технически данни

VW Golf GTI Edition 30 DSG
Работен обем ---
Мощност 169 кВт (230 к. с.)
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
6,3 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
39 м
Максимална скорост 243 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
10,9 л/100 км
Базова цена 31 443 евро (в Германия)
Коментари

Aнонимен
те това е кола

comments powered by Disqus