Обвиненията към Volkswagen по повод 25-те милиона продадени екземпляра от модела Golf, че оригиналните им идеи са се изчерпали, могат да бъдат обявени за неоснователни. Снабденият със средно разположен мотор W12 и мощност от 650 к. с. GTI разсейва всички съмнения.
Официалните лица от Volkwagen имат готов отговор на всички журналистически въпроси засягащи GTI W12-650 и той гласи: "Не, този автомобил никога няма да се качи на поточната линия". След първото кратко пробно шофиране обаче, с който беше удостоен екипа на auto motor und sport, възниква въпросът: Всъщност защо VW не се наемат с производството на лимитирана серия от този мега реактивен Golf… някой прекрасен ден?
Шок и ужас - Golf с двигател W12!
На първо място, защото никой не би притаил дъх, за да послуша благото жужене на компактния дванадесетцилиндров битурбо двигател. А на практика шестлитровия му блок е свикнал именно с такова отношение на обичайното си работно място – в изискания Bentley Continental. Единствено в този Golf, обаче, той показва на какво е способен.
Властелинът на пътищата?
Започвайки с авторитарното, сърдито бучене на празен ход, минавайки през истеричния сопран при внезапно форсиране, та чак до дрезгавия рев при пълно натоварване - за двигателя може да се каже само едно: той все още търси безрезултатно своя аналог. Неговата безкрайна мощ от 650 к. с. и 750 Нм се предава на шестстепенна автоматична трансмисия.
Огромни въздухозаборници в стила на Audi R8 не позволяват на агрегата да се задъха, а задните калници са разширени с 16 сантиметра, за да поберат гумите с King Size размери 295.
Съклена плоскост разделя пространството, предназначеното за средно-разположения мотор от кокпита, който вече посреща с гостоприемство не повече от двама пътници. Междувременно под предният капак са се притаили осемдесетлитров резервоар, радиатор с водно охлаждане, както и два акумулатора.
Досега от Volkswagen са продали 1 670 000 екземпляра от Golf GTI
Колкото и самоувереност да излъчва с външността си, толкова по-сдържан е GTI W12 в поведението си на пътя по време на нашето тестово шофиране: с избиране на режим "D" автомобилът потегля, както би го направил всеки друг Golf. Ала тежко и горко на водача, който натисне педала на газта дори няколко милиметра, защото при необходимост тежащият 1700 килограма болид се изтрелва от 0 до 100 км/ч за светкавичните 3,7 секунди. Седалките обгръщат тялото безупречно, управлението на уредите е кристално ясно, а кормилната уредба работи директно, точно и плавно. По неофициални данни максималната скорост на Golf W12 e 325 км/ч - за съжаление VW не желае да разкрие дали се касае за електронно ограничение или не.
Само един уникат?
Имайки предвид превъзходното представяне на тази студия, просто не е за вярване, че GTI W12 наистина може да остане в историята като единичен прототип.
Текст: Клаус Мюлбергер
Снимки: VW
тео
Е колко струва тоя красавец
Knoxville
:( iskam nekoi den da karam takava kola dano se proizvedat pone nekolko hilqdi :D
iavam
a moqta e nai dobrata v cala balgaria imam bogati veiron 2009 model i nqma kakvo da govora pove4e ako iskate da q vidite elata v sabota vav sliven i 6e q vidite
bg rally team
mom4eta zabravete za wv sega hyundai e nomer edno osobeno i 30 golf moje da zabravi da stigne hyundai i 30 na van6en i sa6to taka vatre6en vid
georgi
>:-)
petresko
struva mi se dosta dobra pak osven vsichko i barza,no kakto znaem vsichki ka4estvoto struva skapo.nqkoi znae li kakva e cenata na tazi kola ?
nikiiii509
ey nekoy da poznava bratmi PETAR ??? ;)
huligana na patq
gti w12 e skandalna kola az karam samo vw i moga da kaja na opel4etata i na drugite 4e nikoga nqma da nastignat klasata na vw kamoli na w12 gti :)
Joro S8
ami az sam fen na Audi no Tova koieto sa Konstruirali e nesho koieto e novo za VW i mislq 4e 6te ostane v Iztoriqta ,iskami se da ima Serino Prozvodstvo :(ama :(
Перничанин
..Пътувам си към Перник в петък с "GOLF II"черен с всички "пернишки" атрибути и какво да видя :чудо "кореняк софянец" до "кореняка",че и мургави такива едни със софииска регистрация,на къде ли са тръгнали ...
V6
Glupaci!!! Li4i si, 4e nikoga ne ste karali Golf! W12 Tova e edna unikalna kola za hora, koito razbirat! Iskam samo da vmetna, 4e malko koli na putja mogat da i se opunat! Za6toto s tova jako oka4vane, s tezi kone pod kapaka, 4X4 i tova kupence- se polu4ava sigurno i bezopasno letene nisko nad zemiata! Bravo, vurhut e! A perni4ani, za va6e svedenie ot skoro smeniha 2kite s troikite imat dosta hliab da izjadat za popadne ne6to ot takava klasa v rucete na teja seliani, to i ne e vuzmojno, 6toto edva li 6te go oceniat, samo na cviat 6te go dokarat!
cholaka ot balchik
Tova po4va da zaprili4va naistina na "kola" v hubavia smisal na dumata hvala na konstruktorite !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Georgi
;) sega Perni6kite cigani shte si mechtaqt za tova vozilo
Merc
Boje, Boje, kakva radost za Pernik - GOLF W12 ... :'(