Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

VW Golf VI: Класов лидер

10.10.2008 14:50 2
2
2571835514
Туит

Вторият по продажби в световен мащаб автомобил навлиза в шестата основна фаза от своето развитие. Новият Golf е амбициран да бъде по-комфортен, по-динамичен, по-привлекателен и по-убедителен като съчетание от цена и качества. Първи впечатления.

Петото издание на Golf така и не успя да се превърне във всеобщ любимец. От горните етажи на VW напълно официално отбелязват, че наред с всичките си неоспорими качества, този автомобил не е нито поразително красив като външност, нито по-качествен от своите предшественици, а за съжаление е и доста скъп.

Привидно скучен или просто Golf

Като основни примери за подражание при разработването на новото поколение се сочат първата и четвъртата генерация на модела, а преработената технологична платформа идва от “петицата”. Дизайнът не се различава много от това, което сме свикнали да виждаме при всеки един от произведените досега над 26 милиона екземпляра. При появата на всяко поколение масовото мнение поразително напомня за експериментите на Павлов и неговото не по-малко прочуто куче – първоначално почти всички използват епитети като скучен, банален или твърде консервативен. Само че, обективно погледнато, защо им е на VW да се впускат в рисковани експерименти и да шокират клиентите си с излишни дизайнерски приумици с краткотраен ефект?

Това, което се забелязва от пръв поглед при новия модел, е по-внушителната му осанка и усещането за повече авторитет. Монолитната задна част изглежда значително по-респектиращо, отколкото в досегашната версия, въпреки че сами по себе си пропорциите не са много по-различни. Отпред Golf вече се отличава със започнатата от Scirocco дизайнерска линия. Общата дължина дори е намалена с пет милиметра – край на самоцелната акселерация, което със сигурност ще допадне на немалко хора.

1,4-литров TSI

Двигателят работи почти безшумно – на празен ход разполагащата със 160 конски сили турбомашина е толкова незабележима, че човек започва да се замисля дали пък, без да знае, няма на разположение старт-стоп система. Подобно предположение за съжаление се оказва погрешно – такъв тип технология ще се предлага за модела чак догодина. През 2010 г. е планирано да бъде пуснат и дизелов хибрид.

Засега за намаляването на разхода на гориво и вредните емисии се грижат оптимизации по традиционните детайли на задвижването (модифициран всмукателен колектор, нови всмукателни клапани). Според производителя средната консумация на този мотор е средно 6,2 литра на 100 – по-малко дори от базовия бензинов двигател. Новата седемстепенна трансмисия DSG работи с два сухи съединителя, в състояние е да пренася до 250 Нютонметра и икономисва още 0,3 литра на сто километра. От екологична и икономическа гледна точка засега всичко изглежда чудесно, но дали нещата стоят така и при удоволствието от шофирането? Накратко - да.

Малолитражният, но изобилстващ от въртящ момент двигател тегли от ниски обороти почти като турбодизел, достига и преминава границата от 6000 об./мин без никакви задръжки и не изнервя със забавяне при подаване на газ. Предавателната кутия също допринася за отличното впечатление от задвижващия тракт – ако следите индикатора на арматурното табло, ще установите, че при равномерно градско темпо DSG трансмисията държи пета и шеста предавка, но реагира мълниеносно със сваляне на по-ниска степен при по-сериозно натискане на газта. За турбодизела се предлага добре познатата DSG с шест степени и пригоденост за по-високи стойности на въртящия момент.

Според VW ускоряването от място до 100 км/ч отнема осем секунди – силни показатели за „нормален” Golf, които при това се допълват от много добрия акустичен комфорт, дължащ се на значително подобрената шумоизолация. Познавачите на старата школа помпа-дюза направо биха си помислили, че Golf VI вече се продава изобщо без двигател, когато чуят как работи новото поколение с впръскване на горивото по системата common rail. За пазарния старт на разположение са дизели със 110 и 140 к. с., вариантите със 105 и 170 конски сили ще се появят скоро.

Dynamic Chassis Control

Всъщност склонността на VW да се изживяват рядко като революционери и на моменти дори да си дават вид, че проспиват тенденциите на пазара, е нещо добре познато. Затова и не би трябвало да се изненадваме, че чак сега VW реши да предложи за своя бестселър адаптивни амортисьори под абревиатурата DCC (от Dynamic Chassis Control). За притежателите на Opel Astra с тяхната технология IDS това не е нищо ново, само че именно те ще позеленеят от завист заради начина, по който окачването на Golf успява да парира всяка тенденция към накланяне на каросерията и в сътрудничество с модернизираната система ESP с още по-бързи реакции се грижи за пътно поведение, което спокойно може да се нарече едно от гениалните постижения на инженерите от VW. S-образните завои видимо доставят удоволствие на шестата генерация и недозавиването е сведено до абсолютен минимум - такива възможности досега бяха приоритет на версиите GTI...

При активиране на режим Comfort автомобилът с независимо окачване отпред и отзад (McPherson отпред, многозвенно отзад, както и досега) преодолява почти всички неравности със забележителна компетентност. Спортният режим силно изостря реакциите на всички важни за задвижването компоненти, включително и тези на кормилната уредба.

Внимание към детайлите

Мястото на водача е просторно и с идеална ергономия, новият спортен волан трудно би могъл да ляга по-удобно в ръцете, същото важи и за комфорта на седалките – тук проличава още едно от характерните качества на VW: почти фанатично внимание към детайлите без уклон към натрапчив модернизъм.

Отлично четливите уреди на арматурното табло вече не светят в синьо, а в бяло, фините им хромирани пръстени изглеждат много добре. Функциите на бордния компютър се извикват чрез бутони на волана, премахнат е бутонът за отваряне капачката на резервоара. Блокът за управление на климатичната инсталация идва директно от Passat CC, а конзолите на вратите от Tiguan. Новата мултимедийна система носи означението RNS 310 и е по-достъпна отпреди, озвучителната система също е с подобрено качество на звука.

Засега обещанията на марката от Волфсбург за повече качество, динамика и комфорт без увеличаване на цената изглеждат изпълнени. Заслужава си да се отбележи, че при новия Golf климатикът най-после е част от базовата екипировка. Първите впечатления са недвусмислени – в своите детайли автомобилът отново поставя мащабите в класа си – нещо, което по презумпция се очаква от Golf.

Текст: Александер Блох
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Коментари

НОЛИМИТ
ГОЛФА, КОЛКОТО ПО НОВ ТОЛКОВА ПО-ЗЛЕ >:-)

the
Цените на Голфовете вече не са като на "народен" автомобил, може би и затова в статията не са дадени някакви ориентировъчни такива...

comments powered by Disqus