Визуалните промени са най-малко в екстериора, докато вътре бестселърът е сериозно обновен
Golf стъпва през 2017 с нов икономичен двигател, с много електроника и отчасти автономен. Визуалните промени са най-малко в екстериора, докато вътре бестселърът е обновен с нов, по-голям навигационен екран, включително управление с жестове. Освен това новият Golf се предлага като GTE и GTD.
Стартира първо Golf 1,0 TSI с 85 к.с. срещу 17 850 евро, мощният 110 к.с. 1,0 TSI струва 19 625 евро, а по-мощният 115 к.с. 1.6 TDI може да се купи за 22 200 евро. Базовата цена на 1.4 TSI с 125 к.с. е фиксирана в ценовите листи на 22 775 евро, докато версията със 150 к.с. струва най-малко 24 125 евро. А тези, които искат да имат под капака двулитров TDI с мощност 150 к.с., ще трябва да инвестират най-малко 26 800 евро. А всички, които предпочитат Golf на природен газ със 110 к.с., ще трябва да вложат минимум 24 175 евро. Върхът на ценообразуването държи новият 230 к.с. мощен Golf GTI на цена 29 975 евро.
Версиите GTE и GTD са нови в листата с оферти. Хибридното задвижване на GTE е компилация от 1,4-TSI със 150 к.с. и 75 кВт електромотор. Пробегът на изцяло електрическо задвижване е 50 км, базовата цена възлиза на 36 900 евро. Спортният модел GTD дизел генерира 184 к.с. и струва 30 800 евро. Съответната версия комби ще е на цена от най-малко 32 475 евро.
Топ моделът, както по отношение на цена, така и по отношение на изпълнение е VW Golf R. В ценовата листа се нарежда срещу 40 675 евро и стъпва с 310 к.с. (с 10 к.с. повече) и 400 Нм въртящ момент (20 Нм плюс). Спринтът до 100 км/ч отнема 4,6 секунди. Комби версията на Golf R с DSG струва 44 800 евро.
Цените за новия Golf Variant също са в листата, която започва с 1,0 TSI със 110 к.с. за 21 575 евро, мощният 115к.с. TDI Variant вече струва 24 150 евро, а бензиновият двигател в 1.4 TSI вариант със 125 конски сили е на цена от 24 825 евро, неговият вариант със 150 к.с. може да се купи за 26 175 евро. Вече за варианта 2,0 TDI с мощност 150 к.с. ще трябва да се броят най-малко 28 850 евро. Мощният 180 к.с. 1,8 TSI се предлага само със задвижване на всички колела и струва 33 650 евро. Вариантът на природен газ ще струва най-малко 22225 евро.
Освен това 2,0-литров TDI със 150 к.с. също се предлага във версията 4-Motion със задвижване на четирите колела и струва 29 600 евро, съответно Variant за 30 750 евро.
Новият VW Golf - като версия комби Variant, Volkswagen предлага в следните R-Line- пакети:
• R-Line Exterieur Paket – 1105 евро за пакета Highline , а за Comfortline съответно 1295 евро
• R-Line предна броня с радиаторна решетка в черно и тип пчелна пита, C-Signatur в чернен гланц
• задна броня с R-Line специфичен дифузор и трапецовидни хромирани панели
• уширения на праговете в черен гланц
• заден спойлер с Аeroflaps
• R-Line лого в радиаторната решетка и на страничните панели
• R-Line Paket (1800 евро за Highline и съответно 2295 евро за Comfortline)
• Екстериорен R-Line пакет
• R-Line спортни седалки в дизайн Carbon Flag/San Remo, или опционално в кожа Vienna (перфорирана) в черно кристално сиво
• многофункционален спортен волан в кожа с украсителен шев и R-Line
• декоративни елементи Dark Diamond Flag
• маншет на скоростния лост и стелки с украсителни шевове
• прагове и педали от неръждаема стомана
• черен хедлайнер
• R-Line лого на екрана
• джанти (по избор): 17 съответно 18 цола олекотени Sebring, 17 цола олекотени Singapore, 18 цола олекотени Marseille
R-Line пакет (1800 евро за Highline и 2295 евро за Comfortline)
Седем позиции за VW Golf VII: Какво ни допада във фейслифта
1. Това, че той изобщо не изглежда като нов. Действително е така. По-специално досегашните фенове ще бъдат особено щастливи от това. По принцип между специалистите на VW за Golf 7S се говори като за iPhone. В действителност основните промени са в инфотейнмънт системата и мрежата.
2. Новият кокпит. Разбира се, така нареченият Active Info дисплей с 12,3 инчов монитор, върху който се експонират инструментите и индивидуалните информации, струва допълнително. Но Golf наистина впечатлява с модерна визия. Както и инфотейнмънт системата Discover Pro с 9,2 инчов екран вместо с осеминчов сензорен и управляем с жестове. Не ви ли трябва? Повярвайте, не трябва ли да си поръчате наистина.
3. Това, че новият 1.5 TSI двигател във версията със 150 к.с. има разход 4,9 л/100 км, което е с две десети от литъра повече в сравнение с предшественика с 1,4 литра работен обем и деактивиране на цилиндрите. Това е така, защото при хомологацията той не е използвал всички трикове, които са допустими, между които например покриване луфтовете на каросерията и фугите. И това, че сега горивото е E10 вместо E5.
4. Фактът, че мощната 130 к.с. версия на новия бензинов с директно впръскване в Bluemotion вариант има разход 4,6 л/100 км, което определено е значително под това на предшественика, но не толкова като на варианта Bluemotion. Подвеждащи в бранша са така наречените "летящи" валци на автомобила, което на практика означава, че без натоварване не само трансмисията има празен ход, но и двигателят изцяло се изключва.
5. Това, че GTI и в двата варианта може да има по-голяма мощност. Стандартната версия вече генерира 230 к.с., двулитровият двигател като Performance с 245 к.с., вероятно е с намалено потребление, но все още няма фиксирани стойности.
6. Новата седемстепенна DSG трансмисия може да се поръча само за мощни двигатели с по-голям въртящ момент, първоначално за TDI със 150 к.с. и GTI Performance, но не и за стандартния GTI. В сравнение с DSG шестстепенната трансмисия CO2 емисиите са намалени с около десет процента. Между другото, десетстепенната DSG, която беше въведена 2012, VW отдавна забрави.
7. По време на фейслифта GTE не си е увеличил електрическия пробег. В замяна на това e-Golf ще има 300 вместо 190 км пробег и ще развива мощност от 136 вместо 115 к.с.
VW-маркетинговият директор Дис потвърди T-Roc
По време на презентацията на фейслифта на Golf в Берлин маркетинговият директор на VW Дис потвърди не само малкия SUV T-Roc, но и големия хечбек Coupé на MQB база. Правоприемник на СС и конкурент на Audi A7 от концерна.
Новият Golf по-грубоват
VW го нарече ъпдейтване, това което се случва с Golf 2017: потребителите на смартфони и компютри много добре знаят за какво иде реч. Но при Golf става дума за нещо повече от това, просто да се появи нов прозорец, нови функции или просто една по-стабилна операционна система. Това е класическият фейслифт, който е малко повече от някои промени.
Дори Golf феновете ще се затруднят при екстериора, да, много повече ръбове в броните. Дори и предните калници трябва да са нови, обяви VW. Но Golf си остава, такъв какъвто е в действителност: безспорно прагматичен. Ако се вгледате внимателно, може би сте забелязали новите фарове, които срещу доплащане могат да светят с LED вместо с Xenon.
1,5 TSI със 150 к.с. и VTG компресори
Външно нищо видимо. Новият четирицилиндров 1,5-литров TSI двигател с работната абревиатура EA 211 генерира 150 к.с. и разполага с всякаква техника: Common Rail с директно впръскване, деактивиране на цилиндър и турбокомпресор с променлива геометрия на турбината спомагат за редуциране разхода на гориво до 4,9 литра и 250 Нм при 1500 об/мин. Турбокомпресорът с променлива геометрия е често срещано явление при дизеловите двигатели, обаче при бензиновите двигатели заради по-горещите изгорели газове е трудно. Досега го има само в Porsche 911 Turbo, но не и при серийно производство. А по-късната версия Bluemotion със 130 к.с. ще стигне до 4,6 литра. За пръв път двигателят се изключва напълно, когато водачът освобождава педала на газта и колата се движи. Според VW на практика това спестява до 0,4 литра.
GTI разполага с повече мощност в бъдеще: 230 к.с. при стандартното изпълнение и 245 к.с. при новата Performance версия, която се разпознава по двойните LED фарове с червени украсителни ивици. GTI е със 150 к.с и ще бъде оборудван подобно на мощния TDI, с нова седемстепенна DSG трансмисия, която спестява до десет процента гориво, както и по-ниски CO2 емисии.
Малко по-голям екран, повече пиксели
Вътре новите материали и декориращите елементи придават изцяло ново излъчване, както и разделът с електрониката, експониран на големия 9,2 инчов екран. Това всъщност е диагоналът на новия сензорен екран, управляващ навигационната система Discover Pro. Всички останали са само с 6,5 и 8 инча. Новият дисплей разполага с по-добра резолюция, 1280x640 пиксела има Discover Pro, доскоро тя беше 800x480 пиксела. Тази резолюция разполага с Navi, като следващата ще се казва Discover Media и ще се предлага с 8-инчов екран. Базовите радиа имат 6,5-инчови екрани с резолюция 800x480 пиксела. Срещу допълнително заплащане Golf разполага с виртуални инструменти, чийто дисплей, водачът може сам да настрои. Досега 12,3-инчовият дисплей Active Info е познат от Passat и Audi TT.
Управление с жестове и безжично зареждане
Discover Pro не разполага с бутон за управление, за включване и регулиране на силата на звука - тези функции са иззети от сензорния екран. За силата на звука, смяната на предавателите и разхождане в менюто е достатъчно само лек допир с пръстите на ръката. Индуктивен, т.е. безжичен интерфейс, свързва смартфоните с Qi стандарт за външна антена и зарежда батерията - но само като опция.
Асистентите също са налице: когато Golf попадне в задръстване, той започва да се движи със 60 км/ч, но водачът може да си остави ръцете на волана. На разположение е нова аварийна спирачка за разпознаване на пешеходци, асистент за бърза помощ, който задейства аварийната спирачка, ако водачът не реагира на предупредителни сигнали и на маневриране.
Асистент за ремаркето и персонализиращ ключ
Trailer Assist ще улесни шофьорите, които управляват автомобили с ремаркета, и маневрирането назад с ремаркето. Настройката на огледалото служи като джойстик за посоката на ремаркето, така Golf автоматично бива насочен в желаната посока. Шофьорът повече няма нужда да премисля и сам да насочва ремаркето. Новият ключ, също улеснява живота, различните настройки могат да се персонализират и да се запаметят с него.
e-Golf е с по-голям пробег
На автомобилното изложение в Лос Анжелис дебютира също ревизираният e-Golf, който за един електрически автомобил притежава най-важното - по-голям пробег. Въпреки че той не е толкова голям, колкото при Opel Ampera-e. Но подобно на BMW i3, с по-голямата батерия и e-Golf реализира 300 км пробег според NEFZ, което в действителност означава повече от 200 км. Защо електрическата версия дебютира на LA? В САЩ, те имат добър пазар. Доскоро всеки десети e-Golf се изнасяше за Щатите, където електрическият Golf благодарение на добрите субсидии, се предлага за 199 долара лизингова вноска. Досега стъпваха общо 4200 броя годишно с по-малък обхват.
Разбира се, GTE също се мултиплицира. Хибридната версията разполага общо с 218 к.с., подобно на Passat. Досегашният Golf GTE го няма вече в тази конфигурация.