През 1976 г., две години след появата на Golf, чиято цел бе да замени „костенурката“, VW атакува пазара с дизелова версия на своя компактен модел. 35 по-късно шестата генерация на Golf показва какъв е технологичният прогрес в областта на този тип двигатели.
Най-икономичният Golf за онова време е получил 1,5-литров четирицилиндров мотор, който генерира 50 к.с. при 5000 об./мин и 80 Нм при 3000 об./мин. Динамичните му характеристики наистина звучат смешно за сегашните стандарти, защото за спринта от място до 100 км/ч, например, са нужни 19 секунди, а максималната скорост достига 141 км/ч. И въпреки това първата генерация на Golf D е емблема за своето време, тъй като се нуждае от скромните 6,5 литра за 100 км комбиниран пробег.
През години VW работи активно върху дизеловите технологии, като за това най-добре свидетелства шестата генерация на Golf, която покрива мощностния диапазон от 105 до 170 к.с. (при дизеловите мотори). Компактният модел не само може да се похвали с далеч по-добри динамични характеристики от този на първородния Golf, но и приблизително с два пъти по-нисък разход въпреки драстичната промяна в габаритите (Golf I е дълъг 3705 мм срещу 4199 за Golf VI).
Най-представителен за зелените амбиции на марката е 1,6-литровият BlueMotion, който разчита на 105 к.с. при 4400 об./мин и 250 Нм в диапазона между 1500 и 2500 об./мин. Благодарение на серията мерки за намаляване на разхода той може да измине 100 км при налични 3,8 литра дизелово гориво (емисиите CO2 са 99 г/км) и въпреки това за класическото упражнение от 0 до 100 км/ч са нужни 10,9 секунди при максимална скорост от 190 км/ч.
Дори върховата GTD версия успява да се ограничи до 5,1 литра и 139 г/км емисии CO2 и то при положение че двулитровият дизел с принудително пълнене генерира 170 к.с. (4200 об./мин) и 350 Нм (1750 – 2500 об./мин). Същевременно за ускорението от 0 до 100 км/ч са нужни 8,1 секунди, а максималната скорост достига 222 км/ч. Ех, мечти, казал Golf I от платформата в музея...
Анонимен
@Иво - аааааааа без такива - мисленето е за идиоти, а клавиатурата е толкова достъпна (колкото и Уикипедия, ама айде).
Иво
Защо мнозинството от читателите робуват на шаблони и говорят/пишат с клишета? Немците- това, италианците- онова... Хора, седнете и почетете малко! После мисленето само ще дойде.
Анонимен
Брей, и кой е този двигател JTD, който фолксваген ползват !!! Човекът е прав, немците са прекалено големи националисти, за да ползват чужда разработка, а и фолксваген са една от най-големите компании. Ако е само заради комън рейл технологията драги, то тя е толкова променена от създаването си, че експертите измислилия няма да могат да я познаят. Все едно да кажем, че всички ползват двигатели на мерцедес, защото са измислили ДВГ.
Анонимен
" Фолтсваген са прекалено голяма компания, за да купуват от други нещо, по което дори са по напред от конкуренцията." Пълните каси не винаги вървят ръка за ръка с върхови технологии. А че FIAT направиха гигантски пробив с JTD и заедно с Magneti Marelli дадоха Comman Rail света. P.S: И всезнайко, твоят любим VW се пише Фолксваген.
Анонимен
"Всезнайико" чел не до чел се обаждаш :))). Много ги обичам такива "експерти". Опел ползва 1,9 литровия "фиатски" дизел. Фолтсваген са прекалено голяма компания, за да купуват от други нещо, по което дори са по напред от конкуренцията.
asd
"VW работи активно върху дизеловите технологии", като по едно време се светнаха, че не могат нещо да ги докарат както трябва и купиха JTD от FIAT :-)))))))))