Около 436 000 работни места в Германия са свързани с производството на автомобили
Надзорният съвет на Volkswagen Group трябва да гласува инвестиционен план в размер на няколко милиарда евро днес (петък), включващ стъпки за преустройство на три немски завода за серийно производство на електрически автомобили и проучване на алианси с партньори, производители на батерии , както и с конкурентите.
Професионалните съюзи, които контролират половината места в Надзорния съвет на VW Group, трябва да подпишат план за глобално производство на 1 млн. електрически автомобила до 2025 г. на фона на опасенията, че сглобяването на автомобили, задвижвани с батерии, ще изисква по-малко работници.
Около 436 000 работни места в Германия са свързани с производството на бензинови и дизелови автомобили.
Работните места са застрашени, тъй като автомобилът има 1400 компонента в двигателя, изпускателната система и трансмисията, докато батерията и моторът на електромобила имат само 200 компонента, според анализатори от ING.
Ръководството на VW тази седмица очерта плановете на профсъюзните лидери за преобразуването на автомобилните заводи в Цвикау, Емден и Хановер за производство на електрически автомобили, осигуряващи гаранции на работниците до 2028 г.
Първият електрически автомобил I.D – хечбекът Neo, трябва да слезе от конвейера в завода в Цвикау през 2019 г., за да достигне производствен капацитет от 330 000 електромобила. В Цвикау в момента правят VW Golf и Golf Estate.
Платформата за електромобили MEB на Volkswagen предизвиква интерес от страна на американския автомобилен производител Ford, като междувременно двете компании продължават разговорите си за създаване на алианс в областта на автономното управление и електрификацията.