Един от първите модели, който ще получи новия филтър, ще бъде купето Audi A5
При жестоките изисквания за вредните емисии на двигателите с вътрешно горене производителите са принудени да търсят нови решения в областта на очистването. През май концернът Daimler обяви, че за първи път в света ще постави филтри за твърди частици на бензиновите двигатели (първенец в това отношение ще бъде обновената S-класа).
Сега и Volkswagen Group обявява подобна стъпка. Следващата година ще започне въвеждане на филтри за твърди частици, наречени GPF (gasoline particulate filter), по аналогия на отдавна известните DPF (diesel particulate filter) за дизеловите двигатели.
Един от първите модели, който ще получи новия филтър, ще бъде купето Audi A5. Това ще доведе до намаляване на въглеродните емисии с 90%, въпреки че за бензиновите двигатели този компонент на отделянето не е толкова критичен, колкото за дизеловите двигатели.
Не всички двигатели ще получат едновременно филтри GPF. От юни 2017 г. германците ще инсталират такива устройства в двигателите 1,4 TSI на кросоувъра Volkswagen Tiguan и в 2,0 TFSI Audi A5 с две врати. По-нататък филтрите GPF ще се разпространят и в други агрегати с директно впръскване (TSI/TFSI) и други модели на концерна.
Внедряването на GPF е записано в плана на концерна Together- Strategy 2025, който предвижда и цялостно преразглеждане на моделната гама и лансиране на пазара на 30 електрически автомобила през следващите девет години. Що се отнася до дизела и машинациите, които доведоха до грандиозния скандал, германците ще поемат по добре проверения път - въвеждане на най-новата версия на селективни каталитични конвертори SCR, които в крайна сметка ще се появяват на всички дизелови модели на концерна.