Електромобилите ще получат от дилърите нова 12-волтова батерия и нов софтуер
Не всичко е толкова просто: Преди голямата актуализация по въздуха (Over-the-Air-Update, OTA) до версия на софтуера 3.0, всички ID.3 и ID.4 трябва да отидат в сервиза. Там ги чакат нов 12-волтов акумулатор и софтуерът 2.4.
Изминаха точно 14 дни, откакто Volkswagen гордо представи най-новата актуализация на много критикувания софтуер за ID. Безплатният ID.Software 3.0 има за цел да подобри всички съществуващи ID автомобили. Гамата от услуги включва оптимизиране на гласовото управление, подобрен капацитет на зареждане (за 77 кВтч батерия с до 135 кВт мощност), ревизирано планиране на електрически маршрути за навигационната система, нова „плочка“ на най-високото работно ниво в менюто за зареждане и нови индикации за head-up дисплея с технология за разширена реалност. Предлага се от второто тримесечие на 2022 г. чрез актуализация по ефир (OTA) за всички вече доставени модели ID. Тъй като количеството данни е твърде голямо, излъчваното ще се осъществи в два пакета, като инсталирането на първия пакет данни ще отнеме според Volkswagen около 7,5 часа, а вторият пакет ще отнеме над 4,5 часа. Новопроизведените автомобили вече получават ID.Software 3.0 директно от завода. Като цяло това е най-голямата софтуерна актуализация, която Volkswagen някога е предприемал чрез OTA. Проблемът е, че в крайна сметка това не е толкова просто.
XXL актуализация само с ново 12-волтово захранване
Защото преди това, както Volkswagen потвърди на въпрос от auto-motor-und-sport.de, всички VW ID.3 и ID.4 трябва да се върнат в сервиза като част от кампания за доброволно обслужване. Според Volkswagen това са 200 000 автомобила, чиито собственици вероятно ще получат съобщения от Великден нататък. Непланираното посещение в сервиза служи за привеждане на съществуващия автопарк до възможно най-еднороден софтуерен статус. „Открихме, че в момента все още има много автомобили с различни версии на софтуера“, потвърди говорител на VW на въпрос от auto-motor-und-sport.de. Ето защо ID.3 и ID.4 получават при дилърите ID.Software 2.4, без който е невъзможно актуализацията по въздуха (OTA) до версия 3.0. Освен това всички превозни средства ще получат безплатно нова 12-волтова батерия. Този нов, така наречен "EFB+" акумулатор е със значително по-устойчиви цикли и е по-способен да се справи с големите енергийни потребности на електрически автомобил. Казано по-просто: първоначално инсталираната 12-волтова батерия може да не издържи на продължителната OTA актуализация до ID.Software 3.0.
Според Volkswagen посещението в сервиза ще отнеме около ден. На водачите ще бъде предоставен заместващ автомобил за цялото време на престоя.
Заключение
Опитът на потребителите с новата версия показва, че VW е на прав път с ID.Software 3.0. Кампанията за обслужване, обявена за всичките около 200 000 ID.3 и ID.4, които вече са доставени, показва колко каменист е бил пътят до този момент. VW научава това, което производителите на смартфони знаят от дълго време: клиентите не се съгласяват автоматично с всяка актуализация. Някои ID.3 и ID.4 все още работят с ID.Software 2.0. За компанията от Волфсбург е просто твърде трудно да накара клиентите да изпълнят по въздуха всички стъпки за актуализиране до версия 3.0. Отделно от факта, че много от 12-волтовите батерии така или иначе не биха могли да издържат при дългите актуализации.
Текст: Йохен Кнехт